Ga naar inhoud

geen DNS

toverstraete

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb wel een verbinding met mijn modem, maar geen internet verbinding (noch via internet explorer noch via netscape)

Bij controle via ipconfig/all lijkt alles op het eerste zicht correct te staan.

'ping' naar mijn computer/ip etc verloopt correct (0% verlies)

nslookup naar google.be lukt ook en als ik dan 1 van de gevonden ip-adressen intypt in mijn webbrowser, kom ik wel op de site van google terecht.

Mijn systeem is: Windows XP dell dimension 8400

Ik heb onlangs een windows update gedaan en denk dat dan het probleem begonnen is

Dacht dat het aan service pack 3 lag, proberen verwijderen, maar de uninstall loopt constant vast

firewall: sygate personal firewall + windows defender (afzetten van allebei levert ook niets op)

Tot slot: ivm mijn netwerkverbinding: is van telenet, met een peabird switch ertussen. Mijn laptop is daar ook op aangesloten en werkt perfect.

Peabird er uithalen en rechtstreeks kabel van modem naar desktop, levert ook niets op.

Alvast bedankt om de moeite te doen om deze post te lezen!

Hopelijk weet iemand een oplossing, want zelf vind ik het niet.

Groeten,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plak de resultaten van je ipconfig/all eens in een volgend bericht en de ipconfig/all van de laptop ook.

Je hebt 2 computers die op dezelfde manier zijn aangesloten.

Vergelijk de netwerkinstellingen van beide systemen en pas eventueel aan, als er verschillen in zitten, naar de instellingen van de pc die wel op internete kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.