Ga naar inhoud

vraag: nieuwe pc.. of uitbreiden

caleron

Aanbevolen berichten

om te beginnen ik weet helemaal niets van hardware af

mijn videokaart moet vervangen worden, ik kan de nieuwste games

niet draaien (zoals operation flashpoint, Call of duty MW2)

ik ben bang dat mijn huidige 2,4ghz dual core ook aan vervanging toe is

Welke processor is aan te raden voor een gamer dual of quad?(wat zijn de verschillen)

welke videokaart is aan te raden voor stevige games op resolutie 1680x1050 of net wat hoger met een goede prijs/kwaliteit verhouding.. mijn budget is rond de €200,- mag ook iets meer maar alleen als dit het geld waard is

hoeveel zou me dat dan ongeveer gaan kosten wanneer ik een nieuwe processor

neem (moet er dan een nieuw moederbord in?) plus de videokaart?

----

of

----

is het dan handiger om een nieuwe kast te kopen?

mijn budget is maximaal €800,- (monitor niet nodig)

zoja, hoe moet de kast eruit zien zodat ik de komende 3 jaar de nieuwste gamen zonder problemen kan draaien?:

-hoeveel ram geheugen is aan te raden, zodat ik voorlopig een paar jaar vooruit kan

-welk OS? windows 7, vista, xp? ik weet het verschil niet voor games

alvast super bedankt voor antwoord

groeten Wilfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je huidige dual-core zal het wel trekken voor MW2, de systeemeisen van MW2 vallen erg mee.

Als videokaart zou ik een ATI 5850 aanraden, hiermee ga je zeker de nieuwste games kunnen spelen, en je hebt DirectX 11! Deze kost zo'n 200 euro. Het grootste verschil met single, dual, quad (en binnenkort hexa-core) is het aantal cores. Single heeft 1 core, Dual 2, Quad 4, en Hexa 6. (Maar deze is nog niet uit) Games maken (voorlopig) alleen maar profijt van 2 cores. Dit wil niet zeggen dat een Quad slecht is, integendeel zelfs. Met een Quad-Core kan je nog allerlei achtergrond applicaties runnen, zonder prestatieverlies. Maar in de toekomst zullen games de Quad-Cores volledig benutten. Een goede processor + moederbord zal zo'n 240 euro kosten. Dat is een i5 750 (quad) 2.66 Gigahertz, en een MSI P55M-GD45 als moederbord. Oja, en de kast moet er niet speciaal uitzien voor de prestaties, het is de binnenkant dat telt ! ;-)

Een geheel nieuwe computer kopen kan natuurlijk ook, voorlopig is 4GB RAM voldoende. Ik zou dan ook meteen het nieuwste OS aanraden van Microsoft, Windows 7 dus. Ik kan wel een samenstelling maken, maar wat moet er allemaal bij ? Waar wil je bestellen ?

* Moet assemblage erbij ?

* Windows installatie ?

* Speakers ?

* Muis ?

* Toetsenbord ?

* Muismat ?

* Welke versie van Windows ?

Hier kan je de verschillen zien tussen de versies. Ik denk dat Home Premium zal volstaan, tenzij je de XP-mode wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je snelle reactie jona

ik denk dat ik ga kiezen voor een compleet nieuw systeem

ik ben vandaag bij een winkel geweest voor een offerte

voor videokaart hadden ze het over de ASUS GTX 260 (€155,-)is dit een goede kaart of kan ik beter de ATI 5850 nemen?

ik ga quad core nemen

"k kan wel een samenstelling maken, maar wat moet er allemaal bij ? Waar wil je bestellen ?"

ik hoef geen muis,toetsenbord,muismat

met windows 7 dan denk ik

ik kom uit nederland, ik weet niet of je weet waar ik hier goed een systeem kan kopen

over de offerte, dit was hun aanbod:

ATX MIditower Aopen

intel Core 2 duo E8400 3.0ghz systeem (dit zou dan quad 2,3 of 2,8 moeten worden)

onboard geluidskaart

onboard LAN

USB 2.0 x6

4096 MB DDR2 geheugen

GTX 260 videokaart

320 GB S-ATA harddisk 7200 RPM

DVD rewriter

DVD speler

interne cardreader

OCZ voeding 550 watt (is deze stil)

windows 7 home premium

nero expres essentials

bitdefender 1 jaar internet security

de prijs voor dit systeem is €750,- is dit redelijk?

waar is xp mode voor? heeft dat te maken met software die wel op xp kan worden gedraaid en niet op 7? ik wil wel graag oude software zoals dos en win 95 software kunnen blijven gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor windows 7 kiezen en een groter harddisk nemen want die kosten niet veel meer. Voor oude games zou ik dan virtual machine draaien.

Dat wilt zeggen Windows 95 of 98 installeren in windows 7.

Je kan dan daarna een nieuwe topic openen voor virtual machine en er zijn leden die hier ervaring hebben.

Het voordeel ervan is dat de nieuwe games steeds meer 3D zullen zijn en dan is Windows 7 en liefst 64 bits een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die computer van 750 euro is het totaal niet waard.

Ik ga een samenstelling maken met al je eisen, op de site van Azerty, dat is een Nederlandse firma, waar ik en nog forumleden uitstekende ervaringen mee hebben.

Ik neem aan dat assemblage erbij moet ?.

Je zou veel beter de 5850 als videokaart nemen, presteert veel beter dan de GTX260, welke trouwens End of Life is. Maar ik denk niet dat het in je budget past. In dat geval is een HD5770 de goede keus. Kan je zelf Windows 7 installeren ?

---------- Post toegevoegd om 17:28 ---------- Vorige post was om 17:17 ----------

Zo, =1&product[235982]=1&product[234925]=1&product[239793]=1&product[226356]=1&product[225309]=1&product[213070]=1&product[224663]=1&product[88545]=1&product[7517]=1"]hier de samenstelling.

Komt neer op 825 euro, je kan eventueel de i5 vervangen door een AMD exemplaar maar dat zou ik eerlijk gezegd niet doen. Hou er wel rekening mee dat de standard koeler op de processor zit, deze is lawaaierig en je kan er niet echt mee overklokken. Ook installeren ze windows NIET. Dit zul je zelf moeten doen tenzij je nog 40 euro wilt bijleggen. De videokaart is wel een 5770, anders paste het niet in je budget.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

windows 7 wordt het, ik blijf waarsch mijn oude pc gebruiken voor de oudere 95 games

kan ik dosbox gebruiken in windows 7 voor de dos games? deze gebruikte ik met veel succes altijd voorheen

bedankt voor het maken van de samenstelling

de koeler op de processor is dat bij alleen AMD? want veel herrie zit ik niet op te wachten

assemblage moet er inderdaad bij die installatie van windows kan ik zelf niet maar dat wil iemand voor me doen

bedankt wilfred

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.