Ga naar inhoud

vista of xp

maegerman

Aanbevolen berichten

Hello graag had ik enkele meningen gehoord!

Ik ga mij een andere computer aanschaffen maar ik weet niet welk besturingssysteem ik zou nemen , nu heb ik xp en was van plan nu vista te nemen , maar ik heb reeds veel over vista gehoord maar weinig goeds .

De computer moet aangesloten worden op een netwerk de andere computer werkt met xp.

Wie kan mij raad geven!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf in februari een nieuwe pc gekocht met daarop voorgeïnstalleerd Vista Home Premium.

Draai nu op weer een nieuwe pc met XP. Zegt denk ik voldoende, met Vista was het echt van de ene ellende in de andere. Volop zaken die niet werkten, software die niet meer te gebruiken was (nieuw installeren of kopen!), hardware matig zaten er een paar problemen in die, na een volledige herinstallatie van Vista even over leken maar weer terugkwamen.

Daarna heb ik Vista verwijdert en XP terug gezet maar ik bleeft problemen houden, nu met XP. Verwijderen van Vista is schijnbaar net zo moeilijk als sommige virussen:mad:.

Begin juni kon ik de pc terugbrengen nadat de ene crash na de andere me ten deel is gevallen, ik dolgelukkig was dat ik nogal veel backups e.d. maak en mijn volledige aankoop bedrag terug kreeg.

Elders een nieuwe gehaald, XP Pro MCE hierop, nog wat probleempjes met het branden en bewerken van eigen gemaakte video's maar hier kom ik nog wel uit. Kan lang, kan kort duren, gaat lukken!

Nu weer terug met XP en voorlopig geen Vista meer voor mij. Nog teveel vraagtekens bij, uitgestelde servicepack doet ook niet echt goed bij me...., nee hoor, ik zou voor XP gaan. Moet wel eerlijk zeggen dat Vista er gelikt uitziet maar daar blijft het nog even bij. Heb liever iets wat werkt. En je kan later altijd nog van XP upgraden naar Vista natuurlijk!

Wijsheid met uw beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuiver functioneel is Vista niet beter dan XP. Vista ziet er wel veel gelikter uit door een hoop grafische toeters en bellen, die alleen maar cpu en ram vreten maar geen extra functionaliteiten opleveren.

Komt daar nog bij dat voor veel randapparaten nog geen drivers zijn voor vista en dat vista tamelijk zwak presteert als het op netwerking aankomt.

Mijn raad : blijf bij XP , zeker tot na SP1 van vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.