Ga naar inhoud

Verbonden met beperkte toegang

POE

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds kort heb ik mijn 1e eigen Acer laptop gekocht en ben nu ongeveer ook een maand online via Ziggo. Mijn router betreft een Sitecom WL-600.

Mijn probleem:

Een aantal keren per week start ik mijn laptop op en soms krijg ik dan de melding "verbonden met beperkte toegang".

Ik moet dan via het netwerkcentrum de verbinding verbreken, dan weer kiezen voor verbinden en dan komt de verbinding met het internet weer tot stand.

Ik zou het liefst natuurlijk na het aanloggen direct kunnen internetten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Moet ik een fix van Vistra installeren? Heeft iemand dit probleem ook en is het wellicht met de installatie van Windows 7 opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean-Pierre,

Dank voor je snelle reactie. Het updaten en resetten van de router heb ik al eerder geprobeerd. De helpdesk van Sitecom (leverancier router) adviseerde mij om de firewall uit te zetten, maar dat lijkt me ook niet handig als je op het internet zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welke firewall spreken ze dan?

In de router zelf zit normaal ook een firewall dus als je de firewall van windows uitzet ben je toch nog altijd een beetje beschermd,dus zou u wel eens kunnen proberen om dit een tijdje te doen om dan te zien of het probleem al dan niet is opgelost.Als u zegt ik heb al geupdated bedoeld u dan effectief de firmware van de router of de drivers van de netwerkkaart?;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben het over de firewall van mijn laptop (Windows).

Ik zal eens proberen of het uitzeetten het probleem verhelpt.

Ik heb via de site van Sitecom de laatste versie van de firmware opgehaald en deze uitgevoerd op de router. Het nadeel is nu wel dat de router (die via Ziggo geleverd wordt met een beveiliging) nu na resetten onbeschermd opstart zonder wachtwoord.

Via de Acer-site heb ik ook de netwerkdrivers van mijn laptop ververst. Niets baad tot nu toe. Ik lees dat meerdere mensen mijn probleem kennen en is ontstaan met Windows Vista. Nu heb ik voor mijn laptop al een update Windows 7 besteld, mogelijk helpt dat ook nog.

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1klopt: via het IP-adres van de router kun je via Internt de SSID-naam en code zelf verzinnen.

Bedankt voor het meedenken en ik ga eens proberen of het uitschakelen van de windows firewall het tot stand brengen van de verbinding tussen mijn laptop en router verbeterd!

vr.gr,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.