Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik heb sinds augustus 2009 een eigen laptop en wil graag mijn laptop opgeruimd en schoon houden. Ik gebruik al CCLEANER voor de opruiming en het signaleren van fouten in het register.

Nu stuit ik toevallig met het surfen op het programma "RegistryBooster".

De proefversie laat mij meer dan 200 meldingen zien van dingen die kunnen worden geschoond in het register omdat ze meestal zijn blijven staan na het déinstalleren van software.

Het lijkt me wel wat om dit pakket aan te schafffen maar lees ook via google dat niet iedereen even blij is met dit pakket. De een zegt: helemaal goed, mijn PC wordt er echt sneller door". De ander klaagt over vastlopers en het zelfs niet meer kunnen verwijderen van deze software.

Hebben jullie een advies voor mij of ik dit pakket (voor € 25,00) kan aanschaffen om mijn register periodiek goed op te schonen, of bestaat er een even goede gratis versie.

Ccleaner lost alleen fouten in het register op maar schoont niet.

Geplaatst:

RegistryBooster zou ik niet nemen.

Ik zou eerder voor dit nemen: WinTools.net Professional

Het ruimt heel veel rommel en maakt de register proper en vele andere dingen.

Het kost 40 euro.

Je kan dit hier downloaden doch in freeware kan je niet verwijderen maar je hebt dan wel een idee.

Ik gebruik dat zelf ook en is ook veel veiliger.

Geplaatst:

Ik persoonlijk zou het gewoon houden op CCleaner,ik heb namelijk al redelijk wat zogenaamde register opruimers/herstellers geprobeerd en dit heeft meermaals tot het terug zetten van mijn Image geleid.:pcguru: Ik vertrouw volkomen op ccleaner.Onthoud goed dat je in het register vaak meer kwaad doet dan goed hoor.;-)

Geplaatst:

OK: alleen PCcleaner signaleert alleen fouten in het register en niet alle loze verwijzingen. Mijn laptop is pas 2 maanden oud, maaar ik heb nu al 200 onterechte verwijzingen in het register. Uiteraard ben ik ook niet van plan om maandelijks te Registry Chemanic aan te zetten en maak uiteraard eerst een backup van het register (is volgens mij ook een onderdeel in de tool).

Ik wil het wel eens proberen en je laten weten hoe het mij bevalt.

vr.gr, Patrick

Geplaatst:

Je mag het zeker proberen niemand zal je tegen houden hoor maar veel van die programmas laten u VALSE verwijzingen zien waardoor je gaat denken van amaai zit ik met zoveel problemen maar eigenlijk zijn die problemen er helemaal niet en dit gewoon om de mensen te lokken om toch maar hun software te gaan gebruiken(kopen).Maar laat het ons zeker weten of het een goede toevoeging zou zijn voor het onderhoud van een pc.;-)

Geplaatst:

Je moet het zo bekijken.

Er worden register waarde toegevoegd als je gewoon een document opent.

Maar je opent zoveel dingen dat er ook veel waarde worden toegevoegd aan de register.

Op zich is dat natuurlijk geen probleem.

Maar als je uw computer opstart dan wordt ook eerst de hele register nagekeken als je veel rommel hebt dan duurt het ook langer.

Daarom moet je ook wat ik noem gedaande rommel opruimen.

Dan bij ieder installatie, update komen er weer regels bij in de register.

De oude worden normaal gezien niet opgeruimd.

Daarbij kan er ook effectief regels toegevoegd worden aan de door virussen, malware en vele andere dingen. Deze dingen worden ook wel door Ccleaner opgeruimd maar niet altijd.

Daarom is het ook nodig om minstens 1 keer per maand dat op te ruimen. Maar het programma ruimt niet enkel de register maar alle bezoeken die je bijvoorbeeld met uw browser ben geweest. Soms wordt er bij verwijderen weleens mappen, snelkoppeling vergeten te verwijderen.

Geplaatst:
Je moet het zo bekijken.

Er worden register waarde toegevoegd als je gewoon een document opent.

Maar je opent zoveel dingen dat er ook veel waarde worden toegevoegd aan de register.

Op zich is dat natuurlijk geen probleem.

Maar als je uw computer opstart dan wordt ook eerst de hele register nagekeken als je veel rommel hebt dan duurt het ook langer.

Daarom moet je ook wat ik noem gedaande rommel opruimen.

Dan bij ieder installatie, update komen er weer regels bij in de register.

De oude worden normaal gezien niet opgeruimd.

Daarbij kan er ook effectief regels toegevoegd worden aan de door virussen, malware en vele andere dingen. Deze dingen worden ook wel door Ccleaner opgeruimd maar niet altijd.

Daarom is het ook nodig om minstens 1 keer per maand dat op te ruimen. Maar het programma ruimt niet enkel de register maar alle bezoeken die je bijvoorbeeld met uw browser ben geweest. Soms wordt er bij verwijderen weleens mappen, snelkoppeling vergeten te verwijderen.

Je zult mij zeker niet horen zeggen dat er geen BETERE alternatieven zijn voor CCleaner,ik wil er enkel maar op drukken dat je uiterst voorzichtig moet zijn met het opruimen van dat register omdat ik dat zelf vaak genoeg heb ondervonden in het verleden met redelijk desastreuse gevolgen en dat je niet zo maar het eerste het beste register cleanertje moet vertrouwen .;-)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.