Ga naar inhoud

acquiring network address error

Wimmos

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit al een week met mn internet te sukkelen.. Ik krijg tegenwoordig steeds de error "acquiring network address error" wanneer ik draadloos verbind met mn Belkin 54g adaptor naar mn wireless router (die gemeenschappelijk gebruikt wordt door nog een paar mensen).

Ik heb reeds tal van threads gelezen waarin oplossingen worden geopperd, echter bij mij lukken deze niet... Zoals winsock fix, ipconfig renew, TCP protocol nakijken....

Ik ben de wanhoop nabij :( Kunnen jullie me helpen?

EDIT: Bijhorende info:

- De andere gebruikers hebben geen last van het draadloos internet.

- Ik gebruik dit internet al een jaar met dezelfde belkin 54g adaptor, en had tot dusver af en toe dus wel eens hetzelfde probleem maar niet zo hardnekkig. De problemen zijn nu opgekomen doordat ik een VPN network probeerde te doen werken.

aangepast door Wimmos
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste wimmos

probeer is de cd opnieuw te instaleren van jou draadloze internet

en mischien is niet dat internet het probleem maar internet explorer 7 want namelijk moet iedereen internet explorer 8 hebben denk ik

maar goed kun je wat specifieker zijn welke windows welke progammas de naam van je product met de serienummer etc... zo kan ik je beter verder helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijdert de installatie van belkin op uw computer en of laptop.

Dit kan je doen in configuratiescherm / software (programma in vista)

Daar kan je dat verwijderen.

Start de computer opnieuw.

Installeert Belkin software opnieuw.

Daarna zullen we verder bekijken.

Dat heb ik al geprobeerd, maar het hielp helaas niet.

Ik heb net contact kunnen maken via een andere router, maar het signaal is zeer zwak.. in ieder geval, daarmee kan ik wel online geraken gedurende enkele seconden/minuten.

Ik heb ook gemerkt dat het er niet toe doet welk passwoord ik gebruik voor mijn beveiligd netwerk, sowieso komt er connectie maar kan ik de wireless network connection niet doen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens met deze instructie:

Je kan bij Belkin icoontje onderaan rechts instellen dat het windows moet gebruiken.

Hoi,

Ik zit vast op pg7.. Ik vind het netwerk waarmee ik verbinding wil maken, maar wanneer ik erop klik, duurt het even vooraleer er verschijnt: "unable to find a certificate to log you on for [netwerk]". Daarna verschijnt er "validating" in dat window op pg 7 bi "choose a wireless network"..

Het probleem bevindt zich dus aldaar :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je WPA of WEP sleutel ingeven?

Doe dit ook:

start / uitvoeren

Typ cmd

Typ ipconfig /all

maak nu een screen van door op PRT SCR toets te klikken en dan plakken in tekenprogramma.

Upload die tekening

http://i35.tinypic.com/10zrc4x.gif

Ik heb nog geen login en wachtwoord ingegeven nee, dat wordt niet gevraagd als ik erop dubbelklik.

Ik denk dat er een technisch probleem is met je adapter.

Heb je ook problemen als je met een netwerkkabel aan de router verbonden bent?

Als je de Belkin adapter op een andere computer installeert, heeft die dan ook problemen?

Als je zelf een andere adapter installeert, heb je dan ook problemen?

Dat zijn vragen waarop ik op dit moment niet kan antwoorden helaas. Maar het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat dit probleem plots is ontstaan toen ik aan het prutsen was met mijn VPN? Lijkt me een beetje te toevallig?

Wat ik overigens ook heb opgemerkt: Ik gebruik een USB hub, en als de belkin adaptor er in zit, en ik sluit een ander toestel aan (usb stick), dan wordt deze niet verbonden met mn computer tot ik de belkin adaptor eruit haal.. Ik heb wel al een tijdje problemen met die hub. Als ik de stick rechtstreeks in een USB poort steek (zonder hub), krijg ik de melding "found new hardware" en dan "this device can perform faster if you connect it to a hi-speed USB 2.0 port" .. Als ik dit een tweede keer probeer krijg ik die melding niet meer, maar de gebruikelijke "acquiring network address".

aangepast door Wimmos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke type Belkin usb-adapter hebt je?

Voor usb-adapter maakt het niet uit op welke usb je steek want het werkt op alle usb-poorten want ik heb ook Belkin usb-adapter.

Je kan in windows wel op router klikken?

Volgens mij niet want volgens ipconfig hebt je helemaal geen verbinding met de router want je hebt zelfs geen ip-adres.

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Waarschijnlijk ziet je daar VPN-verbining.

Verwijdert die.

Zie je draadloos netwerk (wel usb-adaptor aansluiten)

Zo ja dan met de rechtermuis op eigenschappen klikken.

Zie je daar TCP-IP?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.