Ga naar inhoud

Pc start niet meer op, dringend!!!

Arno.B

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een dringend probleem

ik heb gisteren mijn pc in slaapstand gezet (perongeluk) en hij komt er niet meer uit.

Ik heb de pc afgesloten, kalbels uitgetrokken, niets.

ik kan zelfs niet opstarten vanop cd, ik heb de harde schijf los gekoppeld..

Ik heb een keyboard dat lichtjes geeft dus als die branden weet ik dat hij opstart, en dat niet niet aan de grafische kaart ligt. Maar dat is niet het geval, alle fans draaien, de dvd speler werkt want kan cd's insteken

Maar niets start op, het lijkt er op dat de pc gewoon opstart in slaapstand en daar zo blijft.

Ik weet geen raad, ik heb alles geprobeerd. Is het moederbord stuk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt.

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb een dringend probleem

ik heb gisteren mijn pc in slaapstand gezet (perongeluk) en hij komt er niet meer uit.

Ik heb de pc afgesloten, kalbels uitgetrokken, niets.

ik kan zelfs niet opstarten vanop cd, ik heb de harde schijf los gekoppeld..

Ik heb een keyboard dat lichtjes geeft dus als die branden weet ik dat hij opstart, en dat niet niet aan de grafische kaart ligt. Maar dat is niet het geval, alle fans draaien, de dvd speler werkt want kan cd's insteken

Maar niets start op, het lijkt er op dat de pc gewoon opstart in slaapstand en daar zo blijft.

Ik weet geen raad, ik heb alles geprobeerd. Is het moederbord stuk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

Alvast bedankt.

Arno

maak is de pc open kijk of het schoon en maak het schoon maar trek de kabels uit

en heb je de kabel terug gedaan ?

scan je regelmatig?

verwijder je wat je niet nodig hebt

mischien nieuwe windows of moet je de.... terug koppelen of geheugen vol of bekijk de kabels waar beginnnen en eindigen waar zitten ze?:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb onlangs een nieuwe vista er op gezet, dus staat zeker nog geen spyware of dergelijke op, ik heb de pc ook nog niet zo lang geleden uitgekuisd. het licht daar echt niet aan, ik denk dat hiet iets met de instellingen van het moederbord is ofzo, en ik kan niet op een toets drukken stegi, want het toetsenbord werkt niet. Het lijkt mij dat de hele pc werkt en stroom krijgt, behalven het moederbord aangezien alle fans draaien, de dvd speler werkt, de usb hub (die een blauw ledje heeft ) brand, maar de ledjes op mijn logitech G11 branden enkel als de pc echt in werking is, en ze branden dus niet.. ik heb al op alle toetsen gedrukt, ik heb uuren gewacht en de pc gewoon laten doen, ik heb alle kabels uitgetrokken, vele keren opnieuw opgestart (ook met de on/off knop op het moederbord)... ik weet het niet, normaal ben ik wel handig met computers maar heir zit ik echt vast.

Hulp nodig! heb de pc echt nodig, al mijn werk staat er op (is niet verloren maar kan er dus wel niet aan werken)

Veel dank,

Arno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe het volgende:

Haal toetsenbord en muis en alle randapparatuur weg.

Start dan de computer.

Lukt het niet dan eens proberen om de batterij uit te halen.

30 seconde wachten

Steek het weer in en start de computer.

Misschien dit nog:

Achter de voeding staat soms een schakelaar om aan of uit te zetten.

Kijk eens naar de 4 pins kabel (blauw) en trek die even uit en kijk daar binnen of die niet verbrandt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is het, dat hij niet meer opstart :) zelfs niet tot bij de bios

Zie je letters op het scherm komen ?

Normaal gezien wanneer je niet in de BIOS kan , kun je enkel het batterijtje van je moederbord eens vervangen , en lukt het dan niet weet je wel zo goed als zeker dat je moederbord stuk is.

Als je dus al ervaring hebt met BIOS booten , en je weet dat je er niet in kan , is je moederbord stuk.

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedacht, misschien kan ik door de batterij er uit te halen het moederbord "resetten" maar het probleem is, ik vind geen batterij op het moederbord (asus P5Q-E)

kan het dat er geen op zit?

Kuoi, ik zie geen letters op het scherm, het scherm start niet op. De hele pc krijgt stoom maar het lijkt dat het moederbord niets doorgeeft, het krijgt stroom maar het "start niet op"

"Edit: sorry, heb het batterijtje gevonden, zit onder de gpu :) )

ik ga proberen dit eens uit te halen, ik laat wel weten of het werkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.