Ga naar inhoud

usb poorten laptop werken plots niet meer

borreken

Aanbevolen berichten

hoi

mijn broer heeft zijn medion laptop buiten garantie hier afgezet.

Probleem..usb poorten werken niet meer. Zijn dochter heeft dezelfde laptop en die had een tijdje terug hetzelfde probleem.

Ben eens gaan kijken in de optie "systeem" maar de usb poorten staan vermeld als alles ok.

Nergens een uitroepteken.

Aan die medion laptoips zit wel zo een expandslot.

vraag 1. IK veronderstel dat je daar een slot met 2 ubs-poorten kan voor krigjen ???

vraag 2 : is dit een hardqare probleem daat te repareren valt bij een laptop of kan het toch een software-probleem zijn ???

alle suggesties welkom.

aangepast door borreken
typfout in onderwerp
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klik eens op "Start" > "Uitvoeren" , en type daar "devmgmt.msc" (zonder de quotes ").

Druk "OK" of op de "Enter"-toets

Verwijder daar alle USB controllers en hubs .

Start de pc opnieuw op .

Kuoi

Heb de usb poortetn en hubs vewijderd. De laptop heft ze bij heropstart allemaal terug gevonden maar helaas er werkt niks. Bij de eerste laptop heb ik ze ook niet aan de gang gekrgen..

Heb ook de batterij er eens uitgehaald en gekeken of er niks werd uitgeschaled door energiebeheer.

Ik vrees dat het een dure rparataie wordt of dat expansieslot moest nog werken..

Kan je eigenlijk een poort uitmeten ? Sommige apparaten worden toch opgeladen via een usb poort ? Of mag ik ervan uitgaan dat als de poort niet herkend wordt er ook geen stroom uitkomt ???

Ik ben eens benieuwd of dit ooit opgelost geraakt of het een nieuiwe laptops worden xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de usb poortetn en hubs vewijderd. De laptop heft ze bij heropstart allemaal terug gevonden maar helaas er werkt niks. Bij de eerste laptop heb ik ze ook niet aan de gang gekrgen..

Heb ook de batterij er eens uitgehaald en gekeken of er niks werd uitgeschaled door energiebeheer.

Ik vrees dat het een dure rparataie wordt of dat expansieslot moest nog werken..

Kan je eigenlijk een poort uitmeten ? Sommige apparaten worden toch opgeladen via een usb poort ? Of mag ik ervan uitgaan dat als de poort niet herkend wordt er ook geen stroom uitkomt ???

Ik ben eens benieuwd of dit ooit opgelost geraakt of het een nieuiwe laptops worden xD

nog even vermelden dat de cardlezer het ook niet doet.

de dvdrom drive werkt normaal.

Het enige wat ik nog mot doen is een een antispyware programma draaien.

Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit er iets mee te maken kan hebben...???

Link naar reactie
Delen op andere sites

de laptop verhuist normalieter naar iemand die de technische kant gaat bekijken.

Ik laat zo snel als mogelijk iets weten zodat dit topic kan afgesloten worden.

bedankt. Ik weet niet hoe de diagnoseprogramma's werken zoals everest maar die geeft alle usb poorten weer...Ik ben eens benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 1 maand later...

even een update :

Met de feestdagen verloopt alles wat minder vlot :rofl:

Er is naar support medion gebeld maar dat heeft niks opgebracht. Ik had mijn broer al verwittigd dat het verloren moetie was en weggegooid geld (telefoon). Sinds de service niet meer door gsc in gent-brugge verloopt...xD En dan nog 2 latpops net buiten garantie...'toevallig" met hetzelfde probleem' :argh:

Nu blijkt dat de firewire poort nog wel werkt..en ik zie dat er kabeltjes te koop zijn van usb naar firewire. maar de leverancier meldt er zelf bij dat niet alle apparaten, herkend worden.

Zou het zo niet lukken om een printer en of muis aan te koppelen ?

We gaan in ieder geval zo een kabeltje proberen op de kop te tikken ...

tot hier update..

alles suggesties welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Hoi Hoi

Vandaag ook hier het zelfde probleem geen USB die reageert :( heb ook een Medion 96350.

Heb je nog een oplossing gevonden ... ??

Groetjes

Tanya

neen...alle klassieke suggesties geprobeerd.

behalve het expansieslot dat rechts bovenaan steekt.

Je kan daar insteekkaarten voor kopen met 4 usb uitgangen.

we hebben er 1 liggen maar de cd rom is riebededie.

de vraag is of het slot nog werkt.

enkel de firewire poort doet het nog.

dit is duidelmijk een zwak punt of fabricagefout van de medion laptops.

maar zoals je weet de support zit niet meer in gent met alle gevolgen vandien.

wij hebben nu nieuwe laptops bij forcom gekocht van samsung.

IK hoop dat de oplossing met het expansieslot eventueel werkt.

250 euro voor een nieuw moederbord zien wij niet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.