Ga naar inhoud

outlook express versus Windows Live Mail

herman111

Aanbevolen berichten

hallo

Sinds jaar en dag gebruik ik twee browsers: pandora en hotmail die ik samen heb geparkeerd op Outlook Espress van waaruit ik mijn emails beheer.

In augustus ll kreeg ik vanwege windows live mail de dringende melding dat voor zover ik in de toekomst verder Outlook én hotmail wenste te gebruiken ik een gratis programma van Windows Live Mail diende te downloaden en de instellingen in het programma diende te wijzigen om hotmail ook verder via Outlook express te kunnen openen.

Ik diende daartoe twee accounts aan te maken wat ik ook heb gedaan: enerzijds uitgaande email smtp.live.com en anderzijds voor inkomende mail pop3.live.com.

Evenwel was het resultaat van deze actie een chaotisch zootje:

Outlook Express bleef weliswaar bestaan en ik ontvang er ook nog steeds alle inkomende mail in van pandora en hotmail. Maar versturen in Outlook van uitgaande hotmailpost is niet meer mogelijk, wel versturen van pandorapost.

Anderzijds kan ik nu op mijn computer ook ongevraagd naar een Windows Live Mail site waar ik nog eens (weliswaar in een andere lay out en structuur) een overzicht krijg van alle ingaande en uitgaande post zowel van pandora als hotmail. Dit lijkt me van het goede toch wel een beetje teveel! Als ik bijvoorbeeld een ingekomen bericht wis in Outlook express moet ik hetzelfde bericht nog eens gaan wissen in Windows Live mail. Niet te doen he. Ik heb dus twee vragen:

1. Hoe kan ik opnieuw hotmail emails verzenden vanuit Outlook Express? Heb ik misschien bij hoger beschreven actie per ongeluk een hotmail account verwijderd? en welke naam heeft die hotmail account dan zodat ik die desgevallend opnieuw kan toevoegen?

2. Hoe geraak ik dit beschreven storende dubbel gebruik kwijt van Outlook en Windows Live Mail? En overigens wat verdient de voorkeur Oullook express of windows Live ermee rekening gehouden dat ik ook MSN gebruik.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Herman lefever

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.