Ga naar inhoud

Wel verbinding met router, niet met internet

Sjeek

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 2 weken heeft mijn laptop (Acer Aspire 9410z) geen internet meer, maar wel verbinding met de router. Mijn oudere laptop (Acer Aspire 7110) heeft nog wel verbinding.

Heb al verschillende dingen geprobeerd om weer internet te krijgen:

-Diagnose en herstel waar verschillende diagnose werden gesteld

* Sluiten een kabel op de netwerkadapter 'LAN-verbinding' aan.

* Een probleem met de netwerkrouter of breedbandmodem verhindert

mogelijk het maken van een internetverbinding

Ik heb de router en de modem al eens een half uur uit gehad. en heb verschillende versies drivers geinstalleerd.

Kunnen jullie me helpen?

bvd Sjeek

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hebt je de mac adres toegevoegd aan de router van de laptop?

Dat is juist het vreemde, ik heb, zover ik weet, niets vreemds gedaan. maar kun je mij vertellen hoe ik dat moet doen?

ik ben nu mijn broadcom 802.11g netwerkadapter aan het deinstalleren en opnieuw opstarten...

graag hoor ik van je over die MAC adressen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verschil van router tot router.

Je open de browser en typ 192.168.1.1 of 192.168.2.1 of volgens fabrikant aangegeven IP adres.

Meestal kan je bij wireless of geavanceerd mac adres toevoegen.

De mac adres van de laptop:

Start

Bij zoekopdracht typ u cmd

Klik op cmd en dan met de rechtermuis run as administrator.

Typ nu dit: ipconfig /all

Bij draadloos ziet u bij fysieke adres uw mac adres.

null = doorgehaald.

Die mac adres toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb geprobeerd 192.168.1.1 en 192.168.2.1 in te typen. op mijn oude laptop vraagt ie dan om naam + wachtwoord. op de 'defecte' laptop zegt ie dat de webpagina niet weergegeven kan worden.

in de ipconfig lijst staat onder draadloos LAN ook geen cijfers bij de standaardgateway.

Volgens Messenger's problemen met verbinding oplossen van WLM is mijn gateway offline. misschien kun je hier iets mee???

aangepast door Sjeek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je best dit even doornemen:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Ik ga wel vanuit dat je de driver van uw netwerkkaart hebt geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je draadloos ingeschakeld in de router?

Andere laptop heeft nog steeds draadloos internet, dus ja, die doet het wel. Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is. Mijn laptop heeft gewoon verbinding met de router, maar geen internet, terwijl mijn andere laptop precies hetzelfde heeft, maar dan wel internet. Dus ik verwacht dat het probleem dan met mijn laptop te maken heeft... maar wat is het?! :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere laptop heeft nog steeds draadloos internet, dus ja, die doet het wel. Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is. Mijn laptop heeft gewoon verbinding met de router, maar geen internet, terwijl mijn andere laptop precies hetzelfde heeft, maar dan wel internet. Dus ik verwacht dat het probleem dan met mijn laptop te maken heeft... maar wat is het?! :viking:

U zegt dat u de drivers van de netwerkkaart van uw nieuwe laptop hebt geupdated,hebt u dan ook eerst de oude drivers verwijderd in apparaatbeheer?

Welke beveiliging hebt u op de router ingesteld WEP/WPA,hebt u de juiste sleutel voor het draadloze netwerk ingegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.