Ga naar inhoud

Wel verbinding met router, niet met internet

Sjeek

Aanbevolen berichten

U zegt dat u de drivers van de netwerkkaart van uw nieuwe laptop hebt geupdated,hebt u dan ook eerst de oude drivers verwijderd in apparaatbeheer?

Welke beveiliging hebt u op de router ingesteld WEP/WPA,hebt u de juiste sleutel voor het draadloze netwerk ingegeven?

Heb uiteraard eerst de oude driver verwijderd én de netwerkkaart uit het systeem verwijderd.

Beveiliging op de router is WPA en ik heb de code in een word-bestandje gezet en vanuit daar gekopieerd naar de plek wanneer het systeem er om vraagt. Ik heb immers wél verbinding met de router, alleen geen internet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ga naar de router.

Bij wireless of geavanceerd hebt je waarschijnlijk de mac adres toegevoegd van uw andere computers.

Nu moet ook de Mac adres van de laptop toevoegen.

Ga naar start

Typ bij uitvoeren dit: cmd

Typ nu dit: ipfondig /all

Bij fysieke adres zie je de mac adres en schrijf die op.

Bij twijfel bij: null is doorgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de router.

Bij wireless of geavanceerd hebt je waarschijnlijk de mac adres toegevoegd van uw andere computers.

Nu moet ook de Mac adres van de laptop toevoegen.

Ga naar start

Typ bij uitvoeren dit: cmd

Typ nu dit: ipfondig /all

Bij fysieke adres zie je de mac adres en schrijf die op.

Bij twijfel bij: null is doorgehaald.

Ga ik z.s.m. proberen. Maar waarom kan ik niet gewoon zoeken, verbinden en internetten meer, zoals dat eerst wel kon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik op dit moment nog niet weet hoe u instelling zit.

Je kan dit eens controleren:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

De bovenstaande is de basis.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu de Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E GBE NIC & de Broadcom aan het deinstalleren + computer uitzetten. Kijken hoe het straks gaat bij het opstarten

---------- Post toegevoegd om 21:31 ---------- Vorige post was om 21:19 ----------

En nog steeds niks... (lichtelijk geirriteerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens Uitvoeren --> cmd --> ipconfig /release (eventjes wachten) en dan ipconfig /renew

als er een (fout)melding komt, post dit hier eens :)

succes!

Volgende foutmelding komt er dan te staan:

"Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen. Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten."

Bij invoeren van ipconfig /all zie ik dat bij de Tunnel-adapters LAN-verbinding (weet niet wat dat is) dat de DHCP niet ingeschakeld is. Bij de adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding is deze wel ingeschakeld.

Weten jullie nu wat het probleem is???

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.