Ga naar inhoud

harde schijf crash

rudi d.

Aanbevolen berichten

goedemorgen,

eerste bericht op dit forum, dit om een probleem op te lossen waar ik muurvast zit.

Gisteren heeft een Compaq pc met W2000 bij opstarten van word vast geraakt en heb ik harde reset moeten doen.

Voor windows start Norton Go Back op, heb ik enkele malen laten lopen maar geen resultaat.

1 maal geraakte ik via F8 nog in veilige modus, sindsdien zit hij muurvast.

Via cd van W2000 en de noodhersteldiskette geprobeerd, maar steeds een zwart scherm met 1 knipperend blokje.

Nu maakte ik dagelijks een backup van de data naar een nas server (data is beroepsmatig nogal belangrijk) en regelmatig zette ik ook een immage via Acronis naar de server.

Bij opstart pc en disk van acronis geeft hij foutmelding van "E000101F4: Acronis True Image Home heeft schijfstations gevonden die niet worden ondersteund. Acronis ondersteunt geen dynamische schijven, EZ-stations, enzovoort".

Dus geraak ik niet aan de immage.

Ondertussen heb ik de hdd losgekoppeld en in een andere pc geplugd, met hetzelfde opstartprocedure en de melding "missing operating system"

Op beide pc's herkent bios wel de hdd. Heb hiervoor wel de plug van de cd-rom eruit moeten doen om de brede plug van de hdd in het moederbord te pluggen.

Lijkt me iets van niet herkennen van partitie, maar een expert ben ik zeker niet. Zo heb ik een hdd detectie prog gedownload op m'n laptop, en via een cd-rom wil ik die op de pc laten lopen. Ondanks dat de cd-rom drive als eerste staat wil het programma niet starten. En dan voel je jezelf zeer dom.

Vermits het een nochtans stabiele pc is weet ik niet of formateren een optie is, of uitkijken naar iets nieuw. Maar liefst van al had ik gewoon alles terug zoals voorheen.

Het feit van de dagelijkse bakups en de immage, en er dan niets mee aan kunnen vangen maakt het alleen maar erger.

Alle tips en raad welkom en op voorhand bedankt!

grtz

Rudi

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een IDE 40GB schijf van seagate.

Een linux live cd heb ik niet.

---------- Post toegevoegd om 17:16 ---------- Vorige post was om 17:08 ----------

nog een ander vraagje:

vermits de noodherstelconsole en -diskette niet meer werkt, dacht ik om opnieuw W2000 te installeren en zodoende de immage terug te plaatsen.

Bij installatie kan ik geen nieuwe partitie aanmaken voor de oude te verwijderen. Ik veronderstel dat als ik dit doe ik alle gegevens verloren zijn?

Of is dit nog iets anders dan formateren?

grtz

Rudi

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.