Ga naar inhoud

C partitie is te klein geworden

Gast yoke

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met een harde schijf van 60 gigabyte en deze is opgedeeld in 2 x 30 gig. De tweede partitie gebruik ik niet, vermits ik een externe harde schijf heb. Ik ondervind nu dat mijne C dikwijls de melding geeft dat er te weinig plaats is als ik werk met Pinneacle. Is er een mogelijkheid om mijn C schijf groter te maken zonder dat ik mijn pc moet formatteren en hoe moet ik dat doen?

Als er iemand mij kan verder helpen dan hoor ik het graag. Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Jean-pierre voorstelt om de data te verplaatsen naar andere partitie is meest veiligst. Wel opletten: eerst kopieren en dan verplaatsen en dan pas de orgineel verwijderen. Dus niet knippen en plakken.

Als je partitie wilt vergroten moet je altijd een back-up maken van uw data want bij stroomuitval ben je gegevens kwijt. Daarbij kan je altijd iets fout doen bij vergroten van partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn data altijd op mijn externe schijf, het gaat er alleen om dat die pinneacle veel schijfruimte nodig heeft om mee te werken. Dat is ook de reden waarom ik de C partitie groter zou willen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.