Ga naar inhoud

C partitie is te klein geworden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een pc met een harde schijf van 60 gigabyte en deze is opgedeeld in 2 x 30 gig. De tweede partitie gebruik ik niet, vermits ik een externe harde schijf heb. Ik ondervind nu dat mijne C dikwijls de melding geeft dat er te weinig plaats is als ik werk met Pinneacle. Is er een mogelijkheid om mijn C schijf groter te maken zonder dat ik mijn pc moet formatteren en hoe moet ik dat doen?

Als er iemand mij kan verder helpen dan hoor ik het graag. Bedankt alvast

Geplaatst:

Met een partitie mannager zou dat moeten gaan normaal,je moet dan wel eerst de ongebruikte partitie verkleinen en die vrijgemaakte ruimte dan toevoegen aan uw c: partitie.Let wel op want ik weet niet of dit kan zonder data verlies!!!Zal daar eens wat meer over opzoeken.

Geplaatst:

voor de tweede partitie zou dat geen probleem zijn vermits er toch niets opstaat, maar wat er op mijne C staat zou wel moeten behouden blijven.

Geplaatst:

Wat Jean-pierre voorstelt om de data te verplaatsen naar andere partitie is meest veiligst. Wel opletten: eerst kopieren en dan verplaatsen en dan pas de orgineel verwijderen. Dus niet knippen en plakken.

Als je partitie wilt vergroten moet je altijd een back-up maken van uw data want bij stroomuitval ben je gegevens kwijt. Daarbij kan je altijd iets fout doen bij vergroten van partitie.

Geplaatst:

Ik zet mijn data altijd op mijn externe schijf, het gaat er alleen om dat die pinneacle veel schijfruimte nodig heeft om mee te werken. Dat is ook de reden waarom ik de C partitie groter zou willen maken.

Geplaatst: (aangepast)

Dan moet je zoals stegisoft zegt een backup nemen van de c: partitie en vervolgens met een goede partitie manager de d: verkleinen en dan de c: vergroten.

Partition Logic is daar mischien een goed programmatje voor,kun je HIER downloaden.

aangepast door Jean-Pierre
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.