Ga naar inhoud

Windows 7 geluids driver WMP asio drivers problemen

The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat er wat mensen hier zitten die wat ervaring hebben met muziek maken met de pc.

Mijn probleem is als volgt.

Ik heb net een nieuwe pc met windows 7.

Daar draai ik het muziek programma magix samplitude 16 op.

Alles draait goed lijkt het maar ik heb geen geluid van mijn asio driver.

Dat is een driver die ook geluid omzet van digitaal naar echt geluid om het kort te houden.

Nou kom ik er ook achter dat de windows media player het ook niet doet.

Winamp doet het wel maar de media player dus niet.

Ik vermoed dat dit ook met de driver te maken heeft die WMP ergens ook gebruikt.

Als ik samplitude probeer af te draaien met de asio driver heb ik dus ook geen geluid.

Misschien als de WMP het doet dat dan ook het samplitude programma gaat werken is mijn gedachte.

Heeft iemand ervaring met windows 7 en de WMP hier omtrend.

graag hulp gevraagt, ik wordt er ....... van.

Albert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Klik hier onder op meer optie

Scoll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

Ik heb het allemaal gedaan.

Het wou eerst niet lukken met de nieuwste versie, die is ook voor windows 7 geschikt last ik.

Je zij uploaden maar je moet het mailen, ik snapte het venster niet helemaal, voor smtp opmaak en een e-mail adres wat je invullen kon.

Maar ja, het is verstuurd zonder dit in te vullen.

Ik zal ook nog proberen om het rapport te versuren van de nieuwere versie maar ik geloof dat het geblokkeerd is omdat het de eerste keer mis ging, ik zie wel.

Wat gaat dit programma doen ?

Krijg ik mail terug of zo, wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien kan ik zien welke moederbord of minste het Merk van de pc weten maar deze keer niet.

Zeer vermoedelijk gaat het om Asus.

Als het een Merk computer gaat dan Merk , type en eventueel serienummer opgeven.

Als het niet gaat dan dit doen:

Maak de computer aan de zijkant open en kijk op de moederbord welke naam je ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien kan ik zien welke moederbord of minste het Merk van de pc weten maar deze keer niet.

Zeer vermoedelijk gaat het om Asus.

Als het een Merk computer gaat dan Merk , type en eventueel serienummer opgeven.

Als het niet gaat dan dit doen:

Maak de computer aan de zijkant open en kijk op de moederbord welke naam je ziet.

Het is een samengestelde pc, dus geen standaard ding.

Het moederboard is inderdaad een asus, een asus m4a78-em.

De WMP doet het inmiddels weer, dankzij het upgraden van de drivers met een pc tune programma wat ik heb van magix.

Echter de ASIO driver van magix samplitude doet het nog steeds niet wat ik wel hoopte.

De vu meters slaan wel uit dus alles doet het wel, maar geen geluid op de digitale output.

Op een andere driver in magix samplitude heb ik wel geluid, maar die is niet bruikbaar met het programeren van muziek.

Dat die asio driver het niet doet met windows 7 is mijn angst, een andere asio driver doet het ook niet, die was ook niet geschikt voor windows 7 stond er.

Asio4all is dat, ik had dit probleem niet met XP.

Dom dat alles het wel schijnt te doen, maar geen geluid te horen is, als ik over schakel naar de NME driver doet alles het wel weer.

Misschien een verkeerd forum voor mijn probleem, maar op het samplitude forum zelf krijg ik ook geen goed antwoord.

Ik heb al Magix zelf gemailed voor dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik al weet wat het is.

Het ligt echt aan windows 7, daar draaien de asio drivers gewoon niet op.

Ik heb het op mijn andere pc met xp geprobeerd en daar doet alles het wel zoals het hoort.

Ik heb de drivers allemaal in orde en op een ander forum las ik dat het nog wel eens kon gaan werken op vista drivers inplaats van windows 7 drivers.

Natuurlijk even gedaan maar dat werkte ook niet, het probleem gaat dus zitten in windows 7 zelf.

Ik heb ook al geprobeerd om het programma op xp te laten draaien met de compateble wizard of iets dergelijks, maar dat werkt ook niet.

Hij draaiede zowieso al op xp instellingen dus helaas.

ASIO drivers en windows 7 is een ramp dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze eens

Deze driver is bekend bij mij.

Iemand op een ander forum zij dat het aan de magix asio 2008 driver lag die niet zou werken op windows 7 en deze dus wel zij hij.

Maar helaas, de asio4all doet het ook niet.

Ik denk dat het opgelost moet worden van de microsoft of de magix kant.

Magix heb ik al gemailed voor dit probleem, ik ben toch zeer benieuwt wat ze gaan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.