Ga naar inhoud

Probleem met laptop aansluiten op tv

Yellow Holden

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb me al suf gepiekerd en gesurft over het volgende probleem. Ik ben in bezit van een Acer Aspire 9420 met als grafische kaart GeForce Go 7300.

Een tijdje geleden heb ik een s-video verbinding gelegd tussen mijn HD-tv en mijn laptop, zodat ik het beeld van mijn laptop op mijn tv kon te zien krijgen. Alles werkte maandenlang perfect, ik moest maar op FN+F5 duwen en het beeld verscheen op mijn tv. Maar op een dag was het gedaan en nu krijg ik geluid noch beeld meer. Er is zeker niets mis met de kabel of met de tv, want als ik mijn camera erop aansluit, krijg ik wel beeld en geluid.

Het vreemde is dat ik een s-videokabel gebruik voor het beeld en een gewone standaardkabel voor het geluid (ik ken de term niet maar het is een kabel met aan de ene kant de plug die je gebruikt voor een iPod en aan de andere kant een rode en witte plug). Die 2 kabels hebben dus telkens een aparte ingang en uitgang aan laptop en tv, en toch krijg ik beeld noch geluid.

Wat heb ik al gedaan:

• Windows Vista volledig opnieuw geïnstalleerd (niet speciaal daarvoor, maar het is wel pas gebeurd).
  • Laatste drivers voor GeForce Go 7300 geïnstalleerd.
  • In het NVIDIA-configuratiescherm wordt de tv wel gedetecteerd, maar beeld krijg ik niet.
  • In het NVIDA-configuratiescherm heb ik al een automatische signaalformaatdetectie gedaan, maar zonder resultaat.
  • Via het configuratiescherm heb ik al geklikt op "Verbinding met een projector of ander extern beeldscherm maken".
  • Via het Windows Mobiliteitscentrum heb ik al geprobeerd een extern beeldscherm aan te sluiten.

Alle hulp is welkom, want ik word er radeloos van. :viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.