Ga naar inhoud

Macro commando

andre_99

Aanbevolen berichten

Vroeger gebruikte ik vaak macrocommando's, o.a. in Works, met Excel lukt me dat ook soms wel eens, maar wat me nu interesseert is een macro die me toelaat om in een file explorer een deel van de naam(bvb de 6 eerste karakters weg te halen) in de vele bestanden aan te passen. Het moet ook mogelijk zijn om, wanneer ik bv een rijtje lager ga staan, dezelfde bewerkling uit te voeren. Bestaat dat? en liefst gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar ik wil niet alle bestanden tegelijk een nieuwe naam geven, maar wel één voor één in de "EDIT mode" zetten om daar dan een paar handelijgen uit te voeren, zoals b.v. de eerste zes karakters weghalen of dergelijke.

Ik wist al dat Word enn Excel macro's gebruiken, dat schreef ik ook in mijn discussie aanhef.

En ik vond op het internet reeds een macro-programma die runde wat ik in gaf in de recordmode, het probleem was alleen dat de macro steeds terugkeerde naar het zelfde bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.