Ga naar inhoud

medion 97600

jorno

Aanbevolen berichten

Sinds dit weekend is er een probleem met mijn laptop (medion 97600 met windows XP media center edition). Het probleem is dat het toetsenbord 99% van de keren niet werkt tijdens opstarten, ook niet om in bios te geraken. Toen het wel eens werkte kon ik in bios kijken dat legacy usb keyboard opstaat (phoenix bios btw). na dat windows opgestart is werkt het toetsenbord wel, maar de touchpad niet. ook de sneltoetsen (onder andere om wifi op te zetten) werken niet meer.

Mijn vraag nu is dus of hier een oplossing voor bestaat? Het probleem is opgedoken na dat ik partities verwijderd heb. Hierna kreeg ik in partition magic een fout "bad partition". Ik heb gevonden dat dit een fout was met de partition table, na nogmaals geformat te hebben was dit probleem verholpen maar kwamen de andere problemen boven. Is dit een CMOS probleem?

alvast bedankt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle drivers en stuurprogramma's geinstalleerd, de touchpad zelfs deze die u zegt en de allerlaatste van synaptic zelf toen deze van medion niet werkte

*edit: naar wat ik denk is het geen driver/stuurprogramma probleem, vermits de alle ingebouwde hardware faalt (toetsenbord tijdens opstart, touchpad en sneltoetsen tijdens windows)

aangepast door jorno
Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe ontdekkingen:

1. vergeleken met een vriend die dezelfde laptop heeft. Mijn kloksnelheid staat op 1/3de van de maximale snelheid, in tegenstelling tot bij hem (mijn: 598 MHz, zijn: 1,79 GHz)

2. bij launch manager word een bestand aangemaakt cmoslog.txt met daarin 2 foutboodschappen, nl:

2009\11\19 22:29:41 CMOS: 0x9670 is not supported!

2009\11\19 22:29:45 CMOS: 0x70 is not supported!

dit bestand word gedurig aangevuld en word zo onmenselijk groot (zonet het bestand verwijderd, was 115 mb voor een txt)

weet iemand of dit probleem op te lossen is? Is het een CMOS probleem zoals gemeld word in het bestand, of is het een probleem met mijn chipset/chipset driver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.