Ga naar inhoud

Opstartprobleem met/zonder externe harde schijf

Siggyman

Aanbevolen berichten

Mijn kennis reikt jammer genoeg niet ver genoeg om dat te doen. Als ik op de "None" bij Sata 1 Master op ENTER druk kan ik enkel een auto hard drive detection uitvoeren, maar wijzigen lukt me niet onmiddellijk?

Heeft het zin om de F5 of de F7 toets te gebruiken in dat scherm (foto)? Of krijg ik hem dan waarschijnlijk totaal niet meer opgestart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In foto 2 kan je de volgorde van de getoonde harde schijven wijzigen als je meerdere interne harde schijven hebt. De bootable add-in cards zijn volgens mij externe schijven in het algemeen.

In foto 1 moet je bij 1st boot device een van de dvd's instellen, bij 2nd boot device stel je de andere dvd in en bij 3rd boot device stel je de harde schijf in.

Als de boot devices zijn ingesteld probeer je normaal op te starten zonder externe schijf. Als het niet lukt, sluit dan de externe schijf aan en start opnieuw op.

Probeer ondertussen ook een installatiecd voor XP vast te krijgen als je er zelf geen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel kiezen voor "CD ROM", DVD staat niet in die lijst. Maar wat ik ook ingeef, in welke volgorde ook, hij doet het niet.

Daarnaast heb ik ook de SATA 3 SLAVE eens verwijderd, zodat daar dus ook NONE staat, maar dan start hij zelfs niet meer op als de externe harde schijf nog aagesloten is.

Het is zo dat ik die PC nog wil laten dienen voor m'n zoontje... maar die externe harde schijf wil ik er af, zodat ik ze zelf kan gebruiken. Ik heb al een poging gedaan om met de BOOT-CD die meegeleverd was met die pc terug opnieuw te beginnen, maar die zegt dan ook telkens dat hij een bepaald bestand niet kan vinden. Windows terug installeren zonder de bijgeleverde CDrom geeft dan ook weer een boel driverproblemen...

... en toch wil ik het nog niet opgeven, want mijn zoontje staat er op gebrand dat hij hem krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de windows map die op je C: schijf staat veranderen van naam?

Zo ja, dan maakt hij waarschijnlijk gebruik van de windows map die op je externe harde schijf staat (anders zou je die niet kunnen veranderen van naam).

Probeer ook eens hetzelfde met de windows map op je harde schijf, en laat iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.