Ga naar inhoud

Advies samenstellen PC

zjellebie

Aanbevolen berichten

Mijn huidige processor heeft echter wel 2.8 Ghz, de processor die u voorstelt slechts 2.66 Ghz (niettegenstaande wel Quadcore:D) . Er werd mij reeds verteld dat de kloksnelheid niet van uiterste belang is, maar welk effect zou het hebben als ik deze processor neem met minder Ghz? Of merk ik daar gewoonweg niets van?

De cpu die ik voorstel is vele malen sneller hoor daar hoef je niet aan te twijfelen.

De Core I7 behoort namelijk tot 1 van de snelste cpu's die op dit moment verkrijgbaar zijn.

Zoals u zelf aanhaald de Ghz vertelt weinig over de effectieve snelheid van de cpu.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou je aanraden om het filmpje hieronder eens te bekijken van BEP TV. Daar leggen ze het een en ander uit over de kloksnelheden van de processor.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=q_W7WzajjLw]YouTube- BEP TV - Processors vergelijken o.b.v. hun kloksnelheden[/ame]

Bron : bouweenpc.nl

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Ik heb eens liggen zoeken op de websites van in de buurt gelegen computerwinkels en ben het volgende tegengekomen ( zie bijlage )

De systemen die mij aanspreken:

808.dcom Core i5 750 HD 5770

908.dcom Corei7 860 HD 5770

De door hun geassembleerde producten kunnen worden aangepast naar wens van de klant.

Als ik dan kijk naar wat Jean-Pierre heeft samengesteld zie ik niet echt grote verschillen, maar misschien zou het toch het beste zijn om:

1. Processor vervangen door Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz ( Quad )

2. Grafische kaart vervangen door Radeon HD 5850

3. Harde schijf mag gerust wat kleiner ( Dus 500 GB i.p.v 1 TB )

4. 4 GB ram is ruim

5. DX11-mogelijkheden wil ik zeker en vast

Wat denken jullie?

computerprijslijst driezen computers.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het Core i7 860 systeem nemen.

.:1:. Als je het i7 860 systeem neemt, zou ik zeker de processor niet vervangen omdat een i7 860 sneller is dan een i7 920.

.:2:. Zou ik doen, maar gezien de levertijden misschien nog een beetje wachten.

.:3:. In de prijs tussen een harde schijf van 500GB en 1000GB zit er nauwelijks een verschil. Voor 10 à 20 euro meer heb je dubbel opslagcapaciteit.

.:4:. Vier gigabyte is voorlopig genoeg, maar minder zou ik echt niet nemen.

.:5:. DX11 mogelijkheden heb je bij de HD 5xxx reeks van ATi/AMD. Dus zowel de HD5750/70 en de HD5850/70/ en natuurlijk de 5970 bevatten deze mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het Core i7 860 systeem nemen.

.:1:. Als je het i7 860 systeem neemt, zou ik zeker de processor niet vervangen omdat een i7 860 sneller is dan een i7 920.

Beste,

Ik heb ondertussen enkele prijsaanvragen ingediend en bij een van deze beweert een medewerker dat een 920 subliemer is voor het spelen van games dan de 860. Ik wil jouw expertise zeker niet in twijfel trekken! Ik weet dat dit van vele factoren afhangt maar, welke is nu eigenlijk het best?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Core i7 920 heeft meer kracht per kloktik, en is dus eigenlijk sterker.

Maar de Core i7 860 is hoger geklokt (hoger geklokt op zelfde architectuur = sneller) en heeft Turbo waardoor deze nog sneller is!

Het zijn trouwens twee verschillende platformen, een Core i7 920 is S1366 terwijl een Core i7 860 S1156 is.

Het voordeel van S1366 is de hoeveelheid PCIe lanes waardoor deze interessant zijn als je meerdere grafische kaarten gebruikt (wat bij jou niet het geval is) en omdat deze een hogere geheugenbandbreedte hebben.

Hierdoor is het platform onnodig veel duurder dan het S1156 platform.

In reviews die je hier en hier vind zie je dat de Core i7 860 soms sneller soms trager is in games dan een Core i7 920.

Ook is het S1156 (van Core i7 860) beter toekomstgericht, voor S1366 komen er Gulgtown's (i9), dus processors met 6 cores wat totaal niet nuttig is voor games.

En voor S1156 zullen er waarschijnlijke beter prijs/prestatie processor komen die interessanter zijn voor een latere upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.