Ga naar inhoud

[OPGELOST] Sapphir Radeon X1950Pro/ HIS X1950Pro IceQ3TurboDual DL-DV; AMD Ath XP 320

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vervolgverhaal: HELP!!!:(:confused::confused::confused:

De CPU (AMD 64 Athlon X2 4200+) was dus geleverd, de rest is niet meer leverbaar, ik ga nu een voorstel doen om een van volgende moederborden te leveren en een andere GraKa. Wat is de beste aankoop uit volgende moederborden?

GIGABYTE GA-MA69G-S3H - AM2 socket - AMD 690G chipset - ATX

GIGABYTE GA-M61P-S3 - AM2 AMD Socket - N0VIDIA GeForce 6100 chipset - ATX

GIGABYTE GA-M57SLI-S4 - Socket AMD AM2 - Chipset nForce 570 SLI - ATX

GIGABYTE GA-M55S-S3 - Socket AM2 AMD - Chipset NVIDIA nForce 550 - ATX

MSI K9N SLI-2F - Socket AM2 - Chipset nForce 570 - ATX

JETWAY M25GT6-SG - Socket AM2 - Chipset nForce 5500 - ATX

Ik heb de GraKa die ik van plan ben te kopen er ook eens bijgezet.

SAPPHIRE TECHNOLOGYHYPERLINK "http://www.pixmania.be/be/nl/582298/art/sapphire-technology/radeon-hd-2600-pro-512-mb.html" Radeon HD 2600 Pro 512 MB HDMI / dual DVI PCI Express

Wat is het verschil tss DDR2-SDRAM, DDR2-667 en DDR2-800 (was op zoek naar een 1GB RAM voor bij het moederbord, en kwam deze 3 verschillende tegen).

De aankoop zal gebeuren bij Pixmania, omdat ik het paket daar besteld had.

Bedankt :thx:

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolgverhaal: HELP!!!:(:confused::confused::confused:

De CPU (AMD 64 Athlon X2 4200+) was dus geleverd, de rest is niet meer leverbaar, ik ga nu een voorstel doen om een van volgende moederborden te leveren en een andere GraKa. Wat is de beste aankoop uit volgende moederborden?

GIGABYTE GA-MA69G-S3H - AM2 socket - AMD 690G chipset - ATX

GIGABYTE GA-M61P-S3 - AM2 AMD Socket - N0VIDIA GeForce 6100 chipset - ATX

GIGABYTE GA-M57SLI-S4 - Socket AMD AM2 - Chipset nForce 570 SLI - ATX

GIGABYTE GA-M55S-S3 - Socket AM2 AMD - Chipset NVIDIA nForce 550 - ATX

MSI K9N SLI-2F - Socket AM2 - Chipset nForce 570 - ATX

JETWAY M25GT6-SG - Socket AM2 - Chipset nForce 5500 - ATX

Ik heb de GraKa die ik van plan ben te kopen er ook eens bijgezet.

SAPPHIRE TECHNOLOGYHYPERLINK "http://www.pixmania.be/be/nl/582298/art/sapphire-technology/radeon-hd-2600-pro-512-mb.html" Radeon HD 2600 Pro 512 MB HDMI / dual DVI PCI Express

Wat is het verschil tss DDR2-SDRAM, DDR2-667 en DDR2-800 (was op zoek naar een 1GB RAM voor bij het moederbord, en kwam deze 3 verschillende tegen).

De aankoop zal gebeuren bij Pixmania, omdat ik het paket daar besteld had.

Bedankt :thx:

Hans

Ik zou voor de MSI K9N SLI-2F gaan, want zelf heb ik deze ook.

Er zit een stabiele chipset op, en kan ook SLI aan.

Ook is deze getest op http://www.hardware.info en hij staat als 4de in de lijst.

Met een prestatiescore van 98.6 en als prijs/prestatiescore 69.5.

Dus dat is zeker een goeie keus voor je geld.

Het verschil tussen die termen is de snelheid van het geheugen.

DDR2-SDRAM, de term voor al het geheugen dat DDR2 is.

DDR2-667, geheugen met een snelheid van 667Mhz.

DDR2-800, geheugen met een snelheid van 800Mhz.

Dus hoe hoger de Mhz, op een hoe hogere kloksnelheid je geheugen loopt.

Zelf zou ik als ik jou was voor PC6400, ofwel DDR2-800Mhz geheugen gaan.

En denk er ook aan om gelijk voor 2Gb te gaan (DualChannelKit).

Dan kan je geheugen nog betere prestaties leveren.

Bijv deze http://www.pixmania.be/be/nl/518647/art/corsair/pc-geheugen-xms2-xtreme-p.html

Dit is goed en snel geheugen voor een redelijke prijs ook.

Ik hoop dat ik je hier verder mee heb geholpen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Alléé, eindelijk is alles binnen, nog maar eens verzendingskosten erbovenop, niettegenstaande zij de eerste bestelling niet volledig konden leveren, maarja.

Heb nu ook gezien dat ik nog een heel belangrijk detail over het hoofd heb gezien: mijn harde schijf is een ATA en natuurlijk moet er in op dat nieuwe moederbord SATA, dus nog wat vertraging en eerst een nieuwe harde schijf op de kop zien te tikken (intussen zal dus behalve m'n DVD's en diskette station volledig mijn computer vernieuwd zijn.)Maar ja , het avontuur is ook wat waard.

Tot de volgende,...:cool::Army26:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Alles zit erin, ben vanmiddag om een harde schijf geweest naar de dichtsbijzijnde computerwinkel (kon niet meer wachten) een Seagate 250GB 7500( of 7200) 16MB ( SATA natuurlijk hé). Deze namiddag ongeveer 2 uurtjes m'n verstand erbij gehouden, 20 keer de manuals doorgebladerd, regelmatig gekeken hoe het eruit zag op m'n oude moederbord. En voila, alles werkte maar ik kon niet op internet, na nog enkele uurtjes zoeken en vloeken tenslotte ten einde raad de stekker van de telenet-modem uit de muur gehaald, een minuutje gewacht, de stekker terug in, heropstarten,... en ja hoor ook internet was erbij.

Bedankt aan iedereen die me geholpen heeft met goede raad, om een leek toch wat computer kennis bij te brengen. THANKS

Mocht er iemand geinterresseerd zijn in het moederbord(ASUS 7N8X Deluxe) in originele doos en met de originele software of de grafische kaart(Radeon ATI 9800 Se 256MB V/D/VO) met een gecopieerde maar werkende installatie-CD erbij laat maar iets horen.

Zal ze straks op de te koop sectie aanbieden.

:thx::cool::);):P:D:ok::bounce:lol::thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.