Ga naar inhoud

[OPGELOST] Sapphir Radeon X1950Pro/ HIS X1950Pro IceQ3TurboDual DL-DV; AMD Ath XP 320

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben bezig mijn PC wat aan het upgraden, en heb wat hulp nodig.

Moederbord is een ASUS A7N8X Deluxe Socket A 462

CPU is een AMD Athlon XP 2500+

Voeding is reeds vervangen en is nu een 580Watt Black Power.

Grafische kaart is een Hercules 3D ATI Radeon 9200 Profhet

Nu de vragen:

Ik heb nog een grafische kaart ATI redeon 9800SE liggen ik vermoed dat de verbetering met de kaart die er inzit heel minim zal zijn en had dus gedacht aan een ATi Radeon X1950Pro blijkbaar een van de zwaarste kaarten met AGP slot. Nu twijfel ik nog tussen volgende twee kaarten: Sapphire Radeon X1950 Pro en HIS X1950 Pro IceQ3 Turbo Dual DL-DV.

Of zijn er nog andere oplossingen?

Ik heb al gevonden dat de zwaarste CPU met Socket A 462 de AMD Athlon XP 3200+ is, deze is blijkbaar moeilijk te vinden, is de AMD Athlon XP 3000+ veel trager en is het in feite een merkbare verbetering t.o.v. de 2500+ die er nu inzit.

Alle oplossingen en voorstellen worden overwogen.

Bedankt,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb even uw post verplaatst naar aan-en verkoopadvies omdat deze hier beter staat denk ik :-)

mijn collega's zullen zeker helpen bij uitleg over grafisch enz.

Ik heb even een bedenking hierbij: nu je toch aan het vernieuwen bent, waarom koop je dan geen nieuwe processor en moederbord? de X2 reeks van AMD (vergelijkbaar met Core2 duo (2prosessoren)) kosten niet zo veel geld en prestaties zijn uitmuntend beter dan diegene die jij hebt.

zelf heb ik nu een amd 3000+ ook socket a en ik heb volgende week bestel ik ook een nieuwe processor en moederbord omdat je de pc praktisch niet meer kan upgraden.

toch nog even een vergelijking

amd 2500+ is 1.75 ghz dacht is

amd 3000+ is 2.00 ghz

amd 3200+ is 2.2 ghz

de lichtste processor uit de X2 serie '(2processors)

:

Amd Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ kost nu ongeveer 76euro en heeft een snelheid van 2keer 2.1ghz dacht ik

dit even ter verduidelijking ;-)

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, en wat kun je dan aanraden van moederbord; goed, niet duur en waar ik terug enkele jaren mee wegkan?

Waar moet ik naar kijken voor een moederbord?

En welke CPU koop ik dan best?

Waarschijnlijk zal dan een grafiche kaart met PCI-E(of zoiets) slot moeten?

Kan ik daar dan ook nog mijn Windows XP Home (legale versie) mee gebruiken?

En het Microsoft Office pakket (niet echt)?

Bedankt,

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen die er iets van kennen denken dat het mogelijk is wordt dat inderdaad een roze bril.:cool:

Zal wel laten weten hoe het afgelopen is als m'n computer binnen een week of twee geupdate en (hopelijk) in orde is. Ik heb nog nooit een computer van een zo goed als lege kast gemaakt.:)

Bedankt voor de reactie.:-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel,

Ik heb volgende Combo aangeschaft (zie link).

Ik heb nu wel het donkerbruin vermoeden dat ik daar geen XP kan op draaien, of toch?

http://www.pixmania.be/be/nl/531974/art/amd/athlon-64-x2-4200-2-2-ghz.html

Bedankt,

Hans

Je kan hierop xp draaien hoor, zonder probleem, zal mooi snel gaan alvast ! Mooi pakketje dat je hebt aangekocht alvast. Dit zal stukken beter zijn dat de oude configuratie alvast.

Veel succes met samenstelling, gewoon goed handleiding nalezen voor plaatsen processor ed.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.