Ga naar inhoud

internet valt weg

Tomsky

Aanbevolen berichten

Ik heb een lastig probleem.

Zelf denk ik dat het aan men router ligt.

Deze is een BELKIN N1+.

Ik zal ook even de rest van info geven hoe het hier in elkaar zit.

Specs:

2pc’s win7

2 laptops win 7

1 laptop win vista

1 laptop xp

Er is een heel netwerk tussen elke vaste pc en netwerk printer enzo

Alles komt samen bij die belkin router die dan op zijn beurt wifi stuurt naar de laptops.

Internet is Telenet Turbo Net.

Ik heb zelf al eens rondt gekeken op het internet en ook dit forum maar heb geen oplossing gevonden.

Het probleem zit zo; als ik aan het gamen ben online dan na een tijd valt mijn internet gewoon weg en heb ik enkel nog locaal netwerk.

Dit duurt maar ongeveer 5 a 10seconden en dan is alles weer normaal alsof er niets gebeurt is.

Het weg vallen is ook wanneer hij het zelf verkiest soms duurt het langer dan een uur en soms minder.

Nu om eerlijk te zijn dit is enorm irritant als je een online shooter aan het spelen bent.

Nu wat heb ik zelf al geprobeerd om bepaalde dinges uit te sluiten.

Ik werk namelijk met Power-Lines.

Deze heb ik er al eens uitgehaald en rechtstreeks een kabel naar de modem: geen oplossing!

Aangezien er meerdere pc’s zijn bij mij thuis leek het mij logish om daar eens op te testen.

Ik heb eens daar opgespeeld en wat blijkt.

Het probleem is het zelfde op de andere vaste pc.

Nu op alle andere laptops is blijkbaar ook het zelfde probleem.

Na een tijdje valt gewoon de verbinding weg, hij ziet het draadloos netwerk maar enkel locaal.

Achter dat ik dat getest had dacht ik dat Telenet het probleem was.

Dus zo heb ik dan elke pc rechtstreeks met en PWL en een switch aan de modem gahangen.

Nu wat blijkt? Probleem opgelost geen internet problemen meer.

Maar dan zit ik wel met het probleem dat de laptops geen wifi hebben en elke pc niet met elkaar rechtreeks kunne verbinden (in netwerk dus) dus dit was enkel een tijdelijke oplossing om te kunne gamen.

Zelf zit ik al lang met dit probleem maar weet nog altijd niet wat de oplossing is.

Om te werken valt dit niet zo hard op omdat het maar over 5 a 10 seconden duurt en dit is soms een laad tijd van een site.

Maar van zodra je constant op het net aan het streamen bent dan zie je soms “connection lost” enzo

Ligt dit aan de besturing systemen of puur aan mijn router die niet juist staat of iets doet wat hij niet moet doen?

Weet iemand raat zo dat dit *** probleem eindelijk van de baan gewerkt kan worden.

Mvg

Tomsky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in Belkin bij draadloos / wireless uw channel wijzigen.

Waarschijnlijk staat die op 6 en zet die eens op 7

Op die zelfde plaatst kan je de netwerkbereik vergroten.

Waarschijnlijk staat er nu zoiets als 54g/300g

Verandert die in de hoogste mits al uw computers / laptops dit aankunnen en dus N draadloos netwerkkaart hebben.

Wat de PWL betreft kan ik minder goed over oordelen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.