Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn router is een edimax ar 7064g+A met een netwerkkabel werkt de verbinding en heb ik internet.

Nu heb ik onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, en de draadloze verbinding heeft mijn router aan, ik kan hem selecteren en verbinding maken maar ik krijg wel geen internet.

Er staat lokaal netwerk.

Wat kan ik doen om de verbinding tot stand te brengen zodanig dat ik draadloos op internet geraak?

Ik heb reeds de router gereset enz..

Misschien heeft er nog iemand een idee wat de oorzaak kan zijn.

Geplaatst:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Als nog geen netwerk hebt dan moet je misschien nog de mac adres toevoegen in de router.

Bij welke provider ben je aangesloten?

Geplaatst:

klik op draadloos netwerk beheren, ik heb geen link om dit te doen.

als ik wil aanpassen in netwerkcentrum van openbaar naar particulier dan blijft dit niet.

mijn provider is skynet, welk mac adres moet ik invoegen, en waar doe ik dat?

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Deze bewerkingen heb ik uitgevoerd maar verder kon ik niet.

tot dus ver nog geen resultaat, dank u voor de tot nu toe hulp!

Geplaatst: (aangepast)

ik heb dit weekend de laptop meegenomen naar zee.

Daar stelde ik vast dat er twee netwerken die niet beveiligd werden, en ik heb eens geprobeerd in te loggen om te zien of het daar wel werkte om internet te krijgen.

Wat stel ik vast dat ik op de twee een verbinding kan maken, maar om effectief internet te gebruiken lukte het slechts op één, dus die andere verbinding heeft mij hetzelfde probleem als bij mij thuis, ik kan verbinden maar de connectie naar internet lukt niet. Is er iemand die dit fenomeen kan oplossen?

Het ligt ofwel aan de draadloze ontvanger in de laptop die een bepaalt signaal niet kan omzetten ofwel aan de provider, of de router waarmee men contact maakt.

???????

aangepast door vewilly
Geplaatst:

Waarschijnlijk zit het in de instellingen van de router.

Controleer eens in de router of de MAC filter geactiverd is.

Indien ja, moet je het mac adres van de nieuwe pc invoeren in de lijst van toegelaten adressen.

Indien niet, activeer de mac filter en voeg je mac adres toe.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.