Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen !

Ik bezit een 3Com Office Connect Wireless 11g AccessPoint, waarmee ik dus met mijn laptop draadloos surf.

Ik heb ergens nog een oude PC staan met een netwerkkaart, die ik dus zou willen gebruiken als backup...

Ik heb dus mijn accesspoint aangesloten op een hub en een vaste kabel gelegd tussen mijn oude PC en de hub (natuurlijk ook nog een kabel van de hub naar de modem, kwestie van internet te hebben hé). Alles werkt naar behoren...

Nu komt het... bestaat er een Wifi-adapter (dus één stuk !) die ik in het stopcontact stop en contact maakt met mijn 3com accesspoint (ik weet het, er bestaan kaarten om in je PC in te bouwen, maar dat wil ik niet) ?

Steeds lees ik over 2 stuks Wifi-adapters, die beide in het stopcontact gaan en met elkaar in verbinding staan...

Op die manier zou ik dus de kabel tussen mijn oude PC en de hub willen vermijden en zou alles dus via de 3com verlopen.

Hopelijk is mijn uitleg duidelijk :-)

Alvast bedankt voor de info !

Geplaatst:

Zover ik weet bestaat draadloos powerline niet.

Wel kan je powerline die je in de stopcontact steek verbinden aan de hub of router of access-point.

Het voordeel van powerline dat je die overal kan meenemen in huis.

Een voorbeeld is dit en scroll naar beneden zodat je ziet.

Als je powerline koopt, koopt dan van 200 Mbps want dat wordt de huidige standaard.

Geplaatst:

Ondertussen eens in een mediamarkt gaan rondsnuffelen en wat ik voorstelde bestaat dus inderdaad niet. Vind ik een beetje vreemd, misschien een gat in de markt gevonden :D

@stegisoft : 200 mbps wordt inderdaad de nieuwe standaard. Ik heb het toch goed voor dat dit enkel ten goede komt van het LAN netwerk en dit het surfen (momenteel) niet zal wijzigigen (gezien daar met een snelheid van 15 mbps (telenet exprssnet) gewerkt wordt) ?

Geplaatst:

Dat de markt powerline niet van een draadloos is voorzien is eigenlijk ook een logische verklaring.

Puur LAN-netwerk en dus met netwerkkabel is op dit moment met firewall nog het veiligste maar de nadelen die iedereen kent de kabel aanleggen doch de snelheid is nu aanzienlijk snel tot 1000 mbps mits de randapparatuur dat ook ondersteunen.

Dan hebt je LAN-netwerk via elektriciteitleiding. Hoe veilig deze type is kan ik op dit moment nog niet zeggen want deze worden weinig verkocht doch de markt is nu wel aan het groeien gezien deze nu 200 Mbps haalt wat dus heel aanvaardbaar is.

Maar zodra hackers zien dat deze type aan het groeien is dan zullen ze ook die proberen te hacken.

Dan het je de draadloos verbinding. Dat is ook het gemakkelijkste en op dit moment met een snelheid van 300 Mbps. Ondanks dat men nu WPA beveiliging hebben blijft dit minst beveiligde soort ook naar de toekomst toe.

Nu zegt je dat Telenet met 15 Mbps wel zin heeft om hoge snelheid verbinding te hebben.

Je moet dit anders bekijken: Hoe meer computers / laptops er zijn aangesloten hoe meer je dat moet verdelen op uw netwerksnelheid. Hierbij is ook de afstand ook van belang. Hoe langer de afstand, hoe lager de snelheid is.

Anderzijds zal Telenet de snelheid aanzienlijk moeten verhogen om de markt te volgen.

In Nederland zijn de snelheden nu al indrukwekkend tot 120 Mbps. Om de downloadsnelheid ongeveer te kenen moet je die delen door 10 en dus 12 Mbps.

Waarom men in België nog achter staat is het gevolg van onvoldoende vrije markt.

Het probleem is eigenlijk dit: internetsnelheid moet verhogen vanwege het feit dan men steeds meer interactie komen maar dat men met een probleem zit met illegaal downloaden. In Frankrijk is men al begonnen met afsluiten van internet indien er sprake is van ongeoorloofd illegaal downloaden.

Je hebt op dit moment 11 Mbps draadloos netwerkkaart en dus erg achterhaalt. Ik zou als ik u was die afsluiten en een draadloos usb-netwerkkaart kopen die veel hoger snelheden hebben. Persoonlijk heb ik 11 Mbps niet gehad want ik had meteen voor 54 Mbps genomen en nu is dat 300 Mbps.

Als je dit goed gelezen hebt dan is het ook logisch dat powerline niet draadloos is want je moet een keuze maken tussen de verschillende verbindingen.

Wat de toekomst met zicht mee brengt is moeilijk te zeggen. Ik denk via elektriciteit of via licht. Elektriciteit zou een voordeel kunnen zijn om bijvoorbeeld wasmachine met internet te verbinden en dat externe servers zullen bepalen hoe de wasmachine moeten wassen of via abonnement zal externe servers uw koffiemachine s’ morgens starten.

Dit is geen fantasie want het wordt realiteit.

Geplaatst:

Miljard, ik ben hier aan het bijleren...

"Je hebt op dit moment 11 Mbps draadloos netwerkkaart en dus erg achterhaalt." : ik weet niet hoe je dit aan mijn tekst hebt kunnen achterhalen, maar zal wel juist zijn (laptop is ondertussen een 3 of 4 jaar oud) :s

Als ik nu je tip volg en inderdaad een USB-netwerkkaart aanschaf, dan veronderstel ik dat ik uiteindelijk maximaal aan 54 mbps zal komen gezien mijn accesspoint maar die snelheden aankan (is natuurlijk wel al een serieuze verbetering). Dus eventueel ook deze vervangen ?

En dan heb ik nog iets... Telenet heeft hier dus een router voorzien (voor internet & digitale televisie) van 100mbps, wordt gans het netwerk dan niet op die 100 mbps beperkt ?

Geplaatst: (aangepast)

Bij telenet is TV en Internet apart en dus de volle 100 Mbps.

Ik zou toch een usb-netwerkkaart nemen van 300 Mbps zodat je later verder kan gebruiken en dus Type N nemen.

3Com Office Connect Wireless 11g AccessPoint = 11g = 11 Mbps

Ik dacht dat dit uw netwerkkaart is maar dat is bij nakijken een access-point. Ik zelf heb ook een 3com netwerkkaart en daardoor had ik mij iets vergist.

Laptop van 3 à 4 jaar heeft normaal gezien een netwerkkaart van minstens 54 Mbps.

Dus zou ik dan een nieuw access-point kopen van minstens 54 Mbps. Misschien zelfs beter om een draadloos router te nemen.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Bedoel je een router ter vervanging van deze die Telenet geplaatst heeft en die eveneens dienst doet als accesspoint ?

In elk geval heb ik naast draadloos ook enkele vaste aansluitingen (dus met kabel) die ook moeten voorzien worden.

Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van dergelijk toestel ?

Geplaatst:

Sorry, mijn zin is niet duidelijk...

Ik bedoelde dus "de router vervangen die Telenet geplaatst heeft" en deze vervangen door "een toestel die zowel dienst doet als router en als accesspoint" ?

Zo ja, kun je me een toestel aanraden ?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.