Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik kan geen netwerkprinter installeren op mijn laptop. Eerder was dat geen probleem en er was een op geinstalleerd maar omdat deze melde toen ik iets wilde afprinten: Kan geen verbinding maken, heb ik hem verwijderd om opnieuw te installeren. Maar dat lukt dus niet meer. Weet iemand raad?

Groetjes :-)

Geplaatst:

Het kan gebeuren dat de ip adres van de netwerkprinter is gewijzigd.

Ga naar printer

Klik op de printer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab poorten.

Zoek uw printer en op Printerpoort configureren.

Kijk of de IP adres bovenaan nog klopt en zonodig deze wijzigen.

Geplaatst:
Het kan gebeuren dat de ip adres van de netwerkprinter is gewijzigd.

Ga naar printer

Klik op de printer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op tab poorten.

Zoek uw printer en op Printerpoort configureren.

Kijk of de IP adres bovenaan nog klopt en zonodig deze wijzigen.

Dank voor de reactie maar....

Als ik klik op configureren krijg ik de melding: Er is een fout opgetreden tijdens de foutconfiguratie. Deze bewerking word niet ondersteund.

Geplaatst:
Dank voor de reactie maar....

Als ik klik op configureren krijg ik de melding: Er is een fout opgetreden tijdens de foutconfiguratie. Deze bewerking word niet ondersteund.

Het gaat hier om een HP psc 1215 all-in-one.

Geplaatst:
Het gaat hier om een HP psc 1215 all-in-one.

Ik heb nu ook de printer van mijn vaste (bron) pc verwijderd en terug geistalleerd om eventuele fouten te herstellen, maar hetzelfde resultaat.

Bedankt nog voor de hulp maar misschien ligt het wel aan sp3 of aan ie7 en dan zal het wel een onbegonnen zaak zijn. Misschien komt het nog in orde bij volgende updates???

Groetjes

Geplaatst:
Ik zou eerst dit download

Kijk bij update in verband met de nieuwe versie internet explorer.

Hebt je nog geen IE8 ondanks sp3?

ja, ik heb reeds de updates op de site van HP gedaan, die van hp-dirigent was wel nuttig (update voor nieuwe internet explorer) ie8 ga ik dan nog installeren. Dank voor de tip. En maar hopen dat het dan wel gaat hé..:-)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo

Het is intussen opgelost.

Onder eigenschappen van draadloosnetwerkverbinding heb ik "Bestands- en printerindeling van Microsof-tnetwerken" bij beide pc's verwijderd en daarna terug geinstalleerd.

Toen ik daarna op mijn laptop het scherm van printers opende begon de wizard automatisch en kon ik de printer die op mijn vaste pc geinstalleerd is moeiteloos selelcteren.

Groetjes, André

Geplaatst:

Je kan inderdaad uw netwerkprinter delen op uw vaste computer maar dat is in feite fout. Dan kan je net zo goed een gewone printer kopen en dan delen.

Zowel vaste pc als de laptop moeten rechtstreeks afdrukken naar de netwerkprinter.

Wat u doet is vanaf de laptop printen via de vast pc en zo naar de netwerkprinter.

Uw laptop is afhankelijk van de PC. Staat de PC niet aan dan kan de laptop ook niet printen.

Bij ons kan ieder pc en laptop afdrukken naar de netwerkprinter zonder tussen komst van andere pc.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.