Ga naar inhoud

bestanden delen in klein thuisnetwerk

ciboss

Aanbevolen berichten

mijn pc1 (W XP) maakt deel uit van een thuisnetwerk en is met ethernetkabel verbonden met wireless router/modem Belkin. PC2 (W XP) is op dezelfde manier verbonden evenals externe harde schijf Freecom. Ik heb geen enkel probleem in de onderlinge toegang van die drie apparaten. Nu heb ik een nieuwe laptop met W7 draadloos aangekoppeld en dezelfde workgroup-naam gegeven. Ik vind die vier apparaten terug op PC1, PC2 en ook op Laptop. Maar ik kan geen toegang krijgen van PC1 noch van PC2 naar Laptop, alhoewel in in Laptop W7 Netwerkcentrum de geavanceerde "delen" optie heb aangevinkt

op drive-niveau (C en D).

Ook krijg ik vanop Laptop geen toegang tot harddisk Freecom.

Wat zou er verkeerd zijn? Waar kan ik nog meer op letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij XP

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding of draadloos netwerk en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Bij Vista:

Ga naar netwerkcentrum

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste Stegisoft,

uw richtlijnen ivm instellingen voor een klein thuisnetwerk tussen Windows XP en Vista had ik al ergens in dit forum gelezen maar dat geeft geen echt antwoord op mijn specifieke problemen zoals uitgelegd in mijn eerste bericht. Ik zie alle PC's en harddisk op alle apparaten maar ik krijg geen toegang vanop PC1 naar Laptop Drive D (data) noch van Laptop naar Harddisk Freecom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gezien mijn Freecom niet rechtstreeks aan mijn PC1 verbonden is maar via de router op het netwerk, kan ik de Eigenschappen niet via Verkenner bereiken. Ik gebrijp niet waarom die nieuwe laptop met W7 daar moeite mee heeft, waar mijn andere PC's die met diezelfde router verbonden zijn perfect met die harddisk kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Ik had net zo'n probleem, alleen niet met Windows 7, maar gewoon met Vista en XP. Opeens kon ik niet meer bestanden uitwisselen tussen desktop en laptops. Sommige richtingen gingen nog wel, andere gaven een geen-toegang-melding, en soms was een laptop niet eens zichtbaar in de verkenner. Veel gezocht op internet maar alle hulp gaat in de richting van "hoe moet ik het voor mekaar krijgen". En dat was bij mij allemaal goed ingesteld want ik had niks veranderd en opeens lukte het niet meer.

Nu heb ik een oplossing gevonden en ik post die hier omdat ik benieuwd ben of het bij jou net zo gaat lukken. Het werkt dus NIET als je in de verkenner via netwerk naar de andere PC-bestanden wilt, en het werkt WEL als je in de box van Windowsknop/Zoekopdracht starten typt: \\naamlaptop1 of \\naamlaptop2 of soms \\naamlaptop1\public. Dus net hoe je PC of laptop heet of je gedeelde map heet.

Ik ben reuze benieuwd of het bij jou nu ook gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad dat lukt, maar enkel als ik \\freecom\public opgeef, niet bij \\freecom want dan bots ik nog altijd tegen het foutbericht dat ik geen toegangsrechten heb tot freecom.

In mijn Netwerk-scherm op Laptop (W7) vind ik wel Freecom naast PC1 en PC2, maar daarin kan ik Freecom niet bereiken. Ik moet dan altijd via Start/Zoekopdracht (cmd) en dan de Freecom\subdirectory opvragen. Dat is nogal omslachtig ...

Ik zoek verder via een forum op Freecom ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.