Ga naar inhoud

bestanden delen in klein thuisnetwerk

ciboss

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk kun je dat \\freecom\public ook in de verkennerbalk intypen, dat gaat sneller. Ik heb ontdekt dat het ook heel goed gaat door \\192.168.1.102 (etc.) te gebruiken. Zodra de verkenner dan eenmaal contact heeft gelegd met de andere PC blijft hij als map onder netwerk bestaan. Ik denk dat het een bug in de verkenner is en verder niks met Freecom te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Prima !

Zo ben ik er eindelijk in geslaagd om verbinding te maken met de sub-directories van mijn Freecom-harddisk zonder eerst op Freecom-root te komen.

Bedankt Charybdis !

---------- Post toegevoegd om 14:02 ---------- Vorige post was om 13:47 ----------

te vroeg gejuicht ...

ik kan op die manier tot op het laatste niveau in de sub-sub-directories komen maar ... geraak niet tot de eigenlijke bestanden: dan komt weer die foutmelding "Netwerkfout - geen toegang tot \\freecom\public\Muziek\naam album\track001.wav" terwijl ik wel "\\freecom\public\Muziek\naam album" in de verkennerbalk en in mijn favorieten heb kunnen inbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen gevonden dat ik het kon oplossen met een workaround, ttz van de externe harde schijf Freecom (in favorieten gekomen volgens uw vorige suggestie) met de rechtermuisknop een netwerkverbinding maken (netwerkmap Z bvb), en dan kan ik tot op het bestandsniveau in de harde schijf lezen en schrijven. Bedankt voor de tip, maar de laatste bijdrage daarin spreekt over een apparaat toevoegen... maar de vermelding "rechter muisknop en ownership overnemen" bracht me op mijn oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.