Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kocht vanmorgen een nieuwe externe harde schijf (Iomega Prestige, 1TB) maar die werkt gewoon niet. Mijn systeem draait op Windows Vista en heb ook een andere externe harde schijf (Lacie) die al 2 jaar zonder enig probleem draait.

De pc geeft geen melding van nieuwe hardware, hij vindt die nieuwe schijf gewoon niet. Nochtans is alles aangesloten, hij zoemt mooi, lichtje aan en geeft hij wel het symbool van "veilig verwijderen van hardware" aan.

Op het forum van Iomega las ik wel dat er nog (heel veel) mensen waren met dit probleem, maar geen oplossingen. Iemand die raad weet?

Anders gaat die rommel terug naar de winkel volgende week... :stupid:

Thx!

Geplaatst:

De Harddisk mag niet aangesloten zijn op een hub maar rechtstreeks in de usb poort.

  • Start de computer opnieuw op.
  • Controleer alle aansluitingen.
  • Zorg dat de drive op de elektriciteit is aangesloten (controleer of het statuslampje brandt). Zorg dat de aan/uit-knop aan de achterzijde van de drive is INgeschakeld.
  • Controleer of de drive voeding krijgt door te controleren of het statuslampje van de drive brandt. Als het licht knippert of niet op volle sterkte brandt, sluit u de aanvullende USB-voedingsconnector (kijk naar het pictogram van de lichtflits lightning.gif) aan op een andere USB-poort op de computer.
  • Controleer of de drive voeding krijgt door te controleren of het statuslampje van de drive brandt. Als het licht knippert of niet op volle sterkte brandt en u de drive via een USB-aansluiting gebruikt, sluit u de USB-connector voor extra voeding (met de afbeelding van de lichtflits lightning.gif) aan op een andere USB-poort op de computer.
  • Controleer of het statuslampje aan de achterkant van de schijf aanstaat. Als het lampje niet aanstaat, geeft de USB-poort mogelijk niet genoeg stroom. Probeer om direct op een ander gedeelte van de computer aan te sluiten.
  • Controleer of u wel de USB- of FireWire-kabel gebruikt die bij de Iomega-drive is meegeleverd. Als u een andere kabel gebruikt, controleert u of die voldoet aan de interfacespecificaties.
  • Controleer of de drive slechts op één interface (FireWire of USB) is aangesloten.
  • Sluit de gegevenskabel rechtstreeks aan op de poort van de computer of op de USB- of FireWire-kaart. Steek de gegevenskabel van de drive niet in een hub of toetsenbord.
  • Controleer of u wel de USB-kabel gebruikt die bij de Iomega-drive is meegeleverd. Als u een andere kabel gebruikt, controleert u of die voldoet aan de interfacespecificaties.
  • Sluit de gegevenskabel rechtstreeks aan op de poort van de computer of op de USB-kaart. Steek de gegevenskabel van de drive niet in een hub of toetsenbord.
  • Zorg dat de drive geformatteerd is voor gebruik met Windows. Zie De drive formatteren voor meer informatie.
  • Als u een USB 2.0-hostadapter gebruikt, moet u controleren of de juiste stuurprogramma's voor de adapter zijn geïnstalleerd en of het besturingssysteem de adapter herkent.
  • Controleer in het BIOS of USB is ingeschakeld. Raadpleeg de gebruikershandleiding of het handboek bij de computer voor instructies.

Geplaatst:

Probleem opgelost. De schijf moest nog geinitialiseerd, benoemd en geformateerd worden. Iets wat helemaan niet in de bijgevoegde handleiding staat...

Dank!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.