Ga naar inhoud

Internet delen ad-hoc netwerk

Milena

Aanbevolen berichten

Omdat wij op het moment alleen internet via 1 LAN kabel kunnen krijgen, hebben we geprobeerd om een ad-hoc netwerk aan te maken om zo ons internet te delen.

De draadloze verbinding deed het & we hadden beide internet!

Alleen doordat er nog iemand via deze verbinding gebruik van het internet wilde maken, is de ICS uitgeschakeld, waardoor er tussen de andere twee laptops ook geen delen van internet meer mogelijk was..

Wanneer we nu een nieuwe ad-hoc verbindingen aanmaken, is er geen mogelijkheid tot delen van internet meer..

Weet iemand hoe dit wel weer kan?! Microsoft help heeft nog niks geholpen..

Thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik niet.

1 Lan kabel en toch draadloos?

Je bedoeld waarschijnlijk 1 lan kabel van modem naar draadloos router?

Misschien bedoeld je dit:

Van ene computer draadloos naar de andere computer en dan zo via de lan op internet.

Dat is nieuw voor mij.

Je kan beter een draadloos router kopen.

Nee sorry mijn verhaal is niet heel duidelijk....

Maar inderdaad het laatste: 1 LAN kabel naar 1 laptop & tussen die ene laptop (met lan kabel) een draadloze verbinding naar de andere, waardoor je ook het internet deelt.

Zitten op het moment in Australië & het heeft geen nut om helemaal een draadloze router te kopen. Maar omdat het ons eerst gewoon gelukt is om deze twee laptops te verbinden & ook het internet te delen, snap ik niet waarom dit nu niet meer lukt..

Microsoft help geeft wel aan dat de ICS verbroken kan worden door verschillende redenen, maar zegt niet hoe dit weer hersteld kan worden. (qua internet delen dan, bestanden delen lukt wel)(er staat nu dat de toegang alleen lokaal is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb de ad hoc verbinding pas in Australië gemaakt/geprobeerd & deze werkte hier gewoon.

Ik ben er achter dat het volgens mij ligt aan het niet kunnen delen van de LAN verbinding op mijn laptop. Als je namelijk naar eigenschappen van de verbindingen gaat, kun je hierbij het tabblad delen aan klikken, alleen kan dit niet bij mij bij mijn LAN verbinding (alleen bij mijn draadloze)..

Wanneer je dit tabblad aanklikt kun je aanvinken dat andere netwerkgebruikers van mijn internet gebruik mogen maken. Bij de andere laptop waarmee we werken, heeft de LAN verbinding wel dit tabblad, alleen de draadloze weer niet... Waar ligt dit aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.