Ga naar inhoud

Muisaanwijzer bevriest regelmatig

Prambanan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds 1 maand heb ik last van het bevriezen van mijn muisaanwijzer. Soms komt een kort geluid van de speakers alsof een usb-stekker van een apparaat wordt uitgetrokken / ingeplugd terwijl dat niet het geval was. Daarna is het hele scherm bevroren. Na zo'n 5 - 8 seconden komt alles weer los. Dit euvel gebeurt heel vaak en onregelmatig, en soms met de bijbehorende draaiende blauwe cirkel.

Zelf heb ik een sterk vermoeden dat dit wordt veroorzaakt door de 'Device Manager' die 'Scanning for hardware changes' bezig aan het uitvoeren is.

Hoe kan ik dit verhelpen ?

Help aub en alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad gebruik ik veel usb-apparaten, o.a. de muis, printer, webcam, 2 external-hardeschijven, en nog veel meer ( met usb-poorten-uitbreiding ). Maar bij mijn Device Manager kan ik geen enkel uitroepteken of rode kruis aantreffen bij alle apparaten, incl. alle hidden devices.

Wat ik merkwaardig vind is dat mijn muis ( en alles op het scherm ) telkens bevriest zodra de Device Manager de 'Scan for hardware changes' automatisch aan het uitvoeren is. Het is te zien omdat de Device Manager scherm aan het 'refresh'en is ( DM-scherm wordt even leeggewist, en dan komen de nieuwe gegevens tevoorschijn ). Tijdens dat proces is alles bevroren, en het gebeurt heel erg vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan doet ie automatisch, niet uit te schakelen of te plannen. Maar door jullie aanwijzingen heb ik de oorzaak gevonden, denk ik. Vermoedelijk komt het door mijn 2e usb-external-hardeschijf waar ik al mijn data bewaar. Die heeft al een hele tijd af en toe kuren.

Voor de proef heb ik die schijf uit zijn behuizing gehaald, alle contacten voorzichtig met contactspray schoongemaakt en waar mogelijk bijgesoldeerd. Na het terugzetten zijn de problemen helemaal verdwenen : de Device Manager scant bijna niet meer, en alles loopt nu zo soepel als nieuw. Ik hoop dat het zo blijft.

Hiermee wil ik Kweezie Wabbit en Selachiix bedanken voor jullie suggesties om richting usb-apparaten naar de oorzaak te gaan zoeken. Top !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.