Ga naar inhoud

Notebook vs. Netbook

SDB

Aanbevolen berichten

Ik sta voor een keuze smiley.gif

Nieuwe batterij kopen voor mijn Medion MD98300 (100-120 euro).

Of een nieuw toestel kopen.

Laptops van 15" zitten ergens vanaf 500 euro.

Mijn huidige laptop is 2,5j oud, en de batterij heeft nog maar 16% van zijn huidige capaciteit. Hij zit vrijwel constant aan netspanning nu.

Ik hoor positieve commentaren over netbooks, mini laptops.

10" of 11", gecombineert met een aangepaste processor en win7 of XP geeft al snel een batterij autonomie van 6 uur.

Een kameraad van me sprak me erover aan dat hij al 6,5u muziek op zijn netbook had opstaan, en intussen aan het surfen en chatten was.

Na wat zoekwerk kwam ik uit bij een netbook.

Asus Eee PC 1005HA-H

De resolutie komt op 1024 x 600, kan iemand me zeggen wel effect dit zal hebben bij het surfen ? De prijs ligt ook een stuk lager dan de gangbare laptop prijzen.

Ik vraag me enkel af of het een geschikt toestel is om minimaal 4u per dag te surfen, mail, chatten, websites te onderhouden e.d.

Ik speel geen games of videogames op mijn laptop, doe geen videobewerking ofzo.

Iemand ervaring met netbooks of andere laptops met hoge autonomie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die type die u voorstelt heeft een behoorlijke geheugen en harddisk.

Voordeel:

Gemakkelijk meenemen.

Ruim voldoende harddisk voor normaal gebruik.

Zuinige windows versie.

Nadeel:

Wat kleiner scherm doch is te doen.

Autonomie:

Zoiets moet je altijd relatieveren.

Netbook is in principe veel zuiniger doch u gebruik gewone harddisk en die verbruiken meer. Wel staat er dat het 9 uur batterij duur heeft. Deel dat door 2 en dan komt je op 4,5 uur. Zou kunnen.

Voor gewone gebruik is die even goed als laptop.

Je kan perfect printen, internet, draadloos verbinding doen enz.

Ik kan alleen dit zeggen:

Mijn dochter heeft beiden maar voor alledaags gebruik neemt ze de laptop van 17 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netbooks hebben vrijwel altijd een lagere autonomie, vanwege het kleine scherm, en de niet al te beste onderdelen. Het verschil met notebooks, is dat notebooks aanzienlijk betere onderdelen hebben, een groter scherm, en een DVD/Blu-Ray drive aan boord hebben.

Een resolutie van 1024x600 is nu niet bepaald veel, maar dat komt door de grootte van je scherm. Bij 18,4 " laptops zal je bijvoorbeeld een resolutie van 1920 bij 1080 beeldpunten hebben. (FULL HD dus)

Voor uw doeleinden zal een netbook hoogstwaarschijnlijk volstaan, maar wil u iets meer, dan raad ik u aan om eens een kijkje te gaan nemen bij de 'echte' laptops.

Ik kan nu niet zo meteen een goede laptop opsommen met een lange autonomieduur, maar als je een Mac wilt, zou ik kijken voor een MacBook (eventueel Pro) 13'. Hier kan je een test er van vinden. De batterij houdt het 6 uur lang vol.

Als je gewoon Windows wil, dan hebben Acer en Asus een paar modellen met uitstekende accuduur, maar ik zou eigenlijk voor een merk als Dell gaan.

EDIT : Stegisoft is me net voor, hopelijk ben je hier iets mee.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclame maken mag niet, excuses daarvoor, maar mijn punt is er zijn aanbieders waarbij de batterijen beter betaalbaar zijn.

En ja het is dan inderdaad de afweging wel een nieuwe kopen of zonder batterij verder of toch een nieuwe laptop!

Succes!

aangepast door LAPPARTS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netbook werkt erg onhandig hoor! Zo'n klein scherm is echt niet handig.

Je zou eens naar de winkel (Mediamarkt, Carrefour) moeten gaan, daar staan er meestal wel een paar.

Voor eventje op te werken is het wel leuk, maar echt op werken gaat niet.

Het is een super klein toetsenbord, en idem scherm.

Je moet anders eens naar de Acer Timeline serie kijken, deze kan heel lang mee op zijn batterij.

Alleen is de wel vrij prijzig..

@Superjona: het is trouwens netbook, een nettop is een soort kleine pc met een atom erin enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.