Ga naar inhoud

Error 619 , verbindingsfout 619


mvanheek

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

heb een simlockvrije HUAWEI 3G USB modem met software (Het is een Medion stick van Aldi met een eigen verbindingsassistentsoftware). Met de Telfort Sim van mijn vrouw werkt het modem ok en kan ik internetten. Omdat ik op het vodafone netwerk wil heb ik een prepaid SIM pakketje voor mobiel internet op je laptop gekocht.

Het modem vindt het UMST Vodafone netwerk, ik kan SMS versturen en ontvangen maar al ik wil verbinden met internet krijg ik altijd ERROR: 619.

Op een heel oude desktop werken beide SIM kaarten. Op beide pc's draait XP SP3

Medion verwijst naar Vodafone en andersom smile.gif Wat is dit voor fout . Het lijkt machine gerelateerd.

Ik heb internet al afgestruind maar zie geen oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mvanheek

Probeer dit eens:

Windowstoets + R

Kopieer & plak, in het tekstvak Uitvoeren: devmgmt.msc

Druk op Enter.

Open het onderdeel Modems en rechtsklik op de HUAWEI modem.

Klik op Eigenschappen en vervolgens op het Tabblad Geavanceerd.

Kopieer & plak in het tekstvak onder Extra initialisatieopdrachten,

het volgende: at+cgdcont=1,"IP","open.internet"

Klik nu onderaan op de knop Geavanceerde poortinstellingen...

Verplaats de schuifknop voor Ontvangstbuffer: naar 8.

Klik tweemaal op OK.

Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost is.

Graag een reactie.

Vriendelijke groeten

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Menno

Ik vermoed, dat je de volgende eventuele oplossingen

ook zult kennen, maar ik post ze hier toch,

voor alle zekerheid.

1 In Taakbeheer zou je onder Modems,

de ingebouwde Modem van je PC moeten uitschakelen.

2 Je zou de SIM-kaart in een Mobiele telefoon moeten plaatsen,

verbinding met Internet maken (Als het lukt ?),

en daarna de SIM-kaart terug in de Modem plaatsen.

Omdat heel wat problemen veroorzaakt worden door fouten in het Register,

kun je het volgende eens proberen.

In het programma CCleaner, dat je via de onderstaande link kan downloaden,

klik je op de optie Register.

Klik dan op de knop Scan naar problemen ,

vervolgens op Herstel geselecteerde problemen...

en verwijder de foutieve registerwaarden.

Klik op ja als gevraagd word, om een Back-up te maken van de waarden.

Download CCleaner 2.25.1025 - FileHippo.com

Dan gaan we maar eens flink duimen, in de hoop dat jouw probleem hiermee opgelost wordt.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Angel,

In mijn telefoon krijg ik hem niet aan de praat. Alle instellingen al een paar keer nagelopen maar steeds de melding "Meld u aan bij packet gegevens"

Ik heb weer een incidentje aangemaakt bij Vodafone. Het is een SIM kaartje voor "mobiel internet op je laptop" misschien werkt dat niet in een tel.

Ik heb juist een Simlock vrije surfstick Met "verbindings software" omdat ik ook in het buitenland met lokale providers en een prepaid kaartje wil werken (duitsland, turkije, en nederland.)

In de stick werkt de Aldi Talk SIM en een Telfort SIM goed met de bijgeleverde "verbindingssoftware". De Vodafone SIM werkt wel in de stick als ik een (zwaar Vodafone conect software) installeer maar die werkt weer niet met de andere "verbindings software" die bij de stick hoort. Ik hoop dat je het nog kan volgen.

Ik wacht de respons van Vodafone nog maar even af. Je hoort van mij ( of ik van jou !) als gje nog een idee hebt.

Het register had ik al met regclean gescand.

Bedankt Menno

aangepast door mvanheek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Menno

Sorry voor de late reactie,

ik was dit Topic door omstandigheden, uit het oog verloren.

Ik moet me daar wel voor verontschuldigen.

Wat ik dus bedoel is de Modem die standaard in je Machine is ingebouwd.

Klik in Apparaatbeheer op Modems,

en schakel alle modems uit (De HUAWEI modem natuurlijk niet).

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem. Hetvolgende heeft het bij mij opgelost:

Klik in de vodafone software op "Verbindingen beheren" -> "Tonen" -> "Nieuw".

Klik nu op het tabblad "APN". Zet in het tekstvak APN: het volgende: "live.vodafone.com" (zonder aanhalingstekens uiteraard).

Vink het vakje "verificatie gebruiken" aan.

Vul een willekeurige naam en wachtwoord in. Klik op "OK"

Probeer nu eens opnieuw verbinding te maken.

Ik hoop dat het de oplossing voor je is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANGEL,

Ik krijg het niet voor elkaar. Voor de duidelijkheid, met de Vodafone software werkt het wel, maar die werkt weer niet met andere kaarten. Met de connet software van de stick werkt wel de Aldi Talk en Telfort SIM. Misschien wil ik gewoon te veel.

Toch denk ik dat het met windows te maken heeft. Op een heeeeeeeel oude desktop et XP prof. SP3 werkt het zoals ik wil maar op de laptops met de XP Home Edition weer niet. zucht , zucht,zucht

Maar .ik geef nog niet op !

Gr. Menno

---------- Post toegevoegd om 21:37 ---------- Vorige post was om 21:33 ----------

Hoi Jonny,

Bedankt voor het advies. Met de Vodafone Mobile connect werkt de SIM maar met de software die bij de stick zit niet. Nu denk je .....wat is je probleem. Ik wil graag met één connect softwarepakket met div providers werken in binnen en buitenland. De vodafone software is erg "zwaar"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.