Ga naar inhoud

pc valt in Slaapstand :(

typhoon

Aanbevolen berichten

HAllo mensen, Ik ben nieuw hier dus weet niet precies hoe het hier te werk gaat.

Maar goed als ik mijn pc opstart dan krijg ik na enkele seconde een zwart scherm te zien met daarop het volgende: Entering Sleep mode.

Mijn pc reageert dan helemaal nergens meer op, ik moet dan de stekker uit het stopcontact trekken wil mijn pc afgesloten worden.

Ik heb gelukkig nog wel de functie om mijn pc in veilige modus op te starten zonder problemen.

Ik heb al echt vanalles geprobeerd, Zo heb ik mijn ventiliatoren al gechect en gekeken of er niet te veel stof lag, ik heb ook al mijn aansluitingen aangeduwd, vervolgens heb ik ook mijn pc 2 dagen geen stroom gegeven (alle kabels eruit getrokken) maar niks helpt, het probleem blijft zich voor doen.

Kan iemand me alsjeblieft helpen want ik heb mijn pc echt nodig.

Mijn pc Informatie: Windows XP Professional, pc model: fujitsie siemens MI3W-D2660, Moederbord is volgnes mij: D2660-A12, voor de rest staat er het volgende: Max.continuous 213W

Max.combined +3.3v and +5V continuous output power

Max.Surge output power 300W(10sec.

Wat dit allemaal betekend idk :S

Ik heb zelf niet zo heel veer verstand van computers vandaar dat ik deze forum ben begonnen.

Mvg typhoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik ga het gelijk proberen bedankt voor je snelle reactie :)

Hem btw ik heb nog iets opgemerkt wat voorheen niet het geval is, ik krijg als ik mijn pc aan zet een melding van diskette driver A error ik weet niet wat dit inhoud, ik heb er voor de rest geen last van.

aangepast door typhoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb bij mijn energiebeheerder alles op nooit staan . slaapstand staat op uitgeschakeld.

En energiebeheer schema staat op thuis/kantoor.

Ik heb ook al een nieuw administrator accaunt aanegmaakt maar hij valt nog steeds uit.

Heb je miss nog iets wat het zou kunnen zijn? :(

mvg

aangepast door typhoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Diskette drive A is normaal het diskettestation voor de oude diskettes.

Kan je de juiste tekst van de foutmelding geven?

Kijk eens in apparaatbeheer of het diskettestation met gele uitroeptekens of rode kruisen staat.

Als je het diskettestation niet gebruikt, kan je het uitschakelen door erop te dubbelklikken. Dan onderaan kiezen voor uitschakelen en bevestigen met OK.

Als je het diskettestation nog wel gebruikt, ga je het waarschijnlijk moeten vervangen want ik vrees voor een technisch of mechanisch mankement. Stop er een diskette in en je weet direkt of het nog werkt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej,

mijn pc valt laatste tijd ook in veilige modus uit, dan krijg ik weer het zelfde berichtje vaN : Enetering Sleepmode.

Ik heb nu mijn diskettestation uitgeschakeld, alleen het vreemde hiervan is mijn pc heeft geen diskette station :P

maar ik ga nu ff kijken of dat bericht weg is.

bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn diskettestation uitgeschakeld, alleen het vreemde hiervan is mijn pc heeft geen diskette station :P

Dat is best mogelijk. Als de driver voor een diskettestation geinstalleerd is, staat het bij apparaatbeheer ook al is er fysiek geen station aanwezig.

Als je systeem weer "in slaap valt" probeer dan eens om even de power knop in te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm hij geeft nog steeds het zelfde bericht, Dit krijg ik te zien dan,

Phoenix trustedcore desktop

Copyright 1985/2007 Phoenix technologies ltd...........

1 proccesors detected, cores per processor 2

1015m system ram passed

2048 kb 12 cache per procesore core

system bios shadowned

video bios shadowed

fixed disk: wrc wa800 Ja-55mua1

atapi cd-rom: t55icore cddvdw ts-tk53b

mouse initialized

event log messeages, enter steup to vieuw

warning

error

02bo: diskette drive A error

press f1 to resume.

dit is dat bericht dat ik krijg, maar zou dit een oorzaak kunne zijn dan mijn pc elke keer in slaapstand valt?

Ik zal eens kijken wat hij nu doet als hij in slaapstand weer valt.

wat moet er dan Gebeuren?

aangepast door typhoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.