Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Heb een nieuwe USB/Memory-stick (Supertalent 4 GB Pico-A Swivel) en als ik hier bestanden naartoe wil kopiëren krijg ik steeds de melding "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat".

Ik maak gebruik van een Hub en een verlengkabel maar dit levert bij andere sticks (van max. 2 GB) geen problemen op.

Bij de nieuwe stick gaat alles prima rechtstreeks op de PC en ook via de Hub maar als ik dan de verlengkabel op de Hub aansluit gaat het mis....

Zoals gezegd levert het bij mijn andere sticks geen problemen op als deze kabel aangesloten is.

Iemand een idee hoe dit kan?:stupid:

Vind het vrij vervelend om continue op de knietjes te moeten om de stick aan te sluiten....

Het enige dat ík kan bedenken is dat het aan de capaciteit van de stick (4 GB) ligt. Ik weet niet hoe dit van invloed kan zijn maar dit is het enige dat ik kan bedenken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Geplaatst:

De meest logische opstelling is pc --> verlengkabel --> hub --> usb apparaat.

Zo heb je de hub normaal binnen handbereik om apparaten aan te sluiten.

Welke opstelling gebruik jij?

Als je de stick aansluit, gaat er dan een lapmpje flikkeren om aan te geven dat hij stroom krijgt?

Geplaatst:

Mischien dat de oorzaak te zoeken is in de kabel zelf.

Hier een klijn overzichtje van de verschillende USB standaards.

USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed)

USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed)

USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed)

Er zijn dan ook verschillende soorten kabeltjes in de handel te verkrijgen.

Geplaatst:

Alles opgelost!

Opstelling was PC-verlengkabeltje-hub-verlengkabeltje-stick.

Heb de hub normaal gesproken dus idd niet binnen handbereik.

Tussen de PC en de hub zat nog een oud verlengkabeltje. Dit omdat de aansluitingen nog achterop de PC zitten ('t is een oudje maar doet het nog prima normaal gesproken). Dit kabeltje heb ik vervangen door een nieuwe en nou gaat alles zoals het moet.

Ik denk dus dat Jean-Pierre het antwoord had op mijn vraag.

In ieder geval beiden bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.