Ga naar inhoud

Externe harde schijf werkt niet correect (gedeeltelijk gevonden)

roelvangaal

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: Ik heb een nieuwe externe harde schijf (320GB, SATA2) van MSI gekocht om in mijn Playstation 3 te plaatsen. Nu heb ik de oude SATA2 schijf terug in de externe behuizing geplaatst (ik dacht heb ik mooi een externe harde schijf van 80 GB erbij). Helaas start deze externe harde schijf slechts gedeeltelijk op. Het gebruikelijke pijltje van hardware gevonden staat rechts onder in de hoek indien ik hem aansluit, echter geeft de verkenner de harde schijf niet weer. Ook het lampje op de behuizing begint groen te branden (naar mijn iedee gewoon goed dus). Ik heb deze problemen overigens niet bij andere externe harde schijven. Windows geeft tevens aan dat het stuurprogramma correct werkt. Ik heb het vermoeden dat het er mee te maken heeft dat de schijf FAT32 is geformateerd echter zeker weet ik dit niet. Ik heb ook geprobeerd of het aan de kabel ligt maar het probleem blijft terug komen. Kan iemand mij helpen om deze externe harde schijf weer aan de praat te krijgen, eventueel via MS-DOS of iets dergelijks? :argh:

Vanavond ga ik even proberen of ie onder Vista wel opstart.

BvD

Roel

aangepast door roelvangaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roel,

Heb je ook onder schijfbeheer gekeken of de harde schijf daar te vinden is?

Rechts klik op deze computer > beheer > schijfbeheer

Wanneer de harde schijf wel correct herkend word zou deze hier tussen moeten staan, het is echter mogelijk dat hier geen drive aan gekoppeld is waardoor hij niet word weergeven in de verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roel,

Heb je ook onder schijfbeheer gekeken of de harde schijf daar te vinden is?

Rechts klik op deze computer > beheer > schijfbeheer

Wanneer de harde schijf wel correct herkend word zou deze hier tussen moeten staan, het is echter mogelijk dat hier geen drive aan gekoppeld is waardoor hij niet word weergeven in de verkenner.

Heb ik gekeken. Staat ie inderdaad bij. Staat alleen een rood icoon bij (schijf niet geïnitialiseerd). Ik heb nu op schijf initialiseren geklikt en nu staat er on line bij de schijf. In het rechtse gedeelte staat "55,88 GB" en eronder staat "Niet-toegewezen" Hij geeft hem echter nog steeds niet aan in de verkenner. Ook loskoppelen en vervolgens koppelen helpt niet. :s Heb vervolgens partitië toewijzen gedaan en de schijf toegewezen aan mijn F-schijf. Hij is nu aan het NTSF-formateren.

aangepast door roelvangaal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Word er bij schijfbeheer wel een drive letter aangegeven bij de harde schijf ?

Zo niet rechts klik op de schijf en wijs deze toe, hierna zal dan de schijf in de verkenner komen te staan.

Het gebied dat niet toegewezen is moet eerst toegevoegd worden als partitie, rechts klik hier op en maak hier een partitie van. vergeet niet de drive letter er aan te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word er bij schijfbeheer wel een drive letter aangegeven bij de harde schijf ?

Zo niet rechts klik op de schijf en wijs deze toe, hierna zal dan de schijf in de verkenner komen te staan.

Het gebied dat niet toegewezen is moet eerst toegevoegd worden als partitie, rechts klik hier op en maak hier een partitie van. vergeet niet de drive letter er aan te hangen.

Hij is op dit moment aan het formateren. Ik het inderdaad een letter aan de schijf gehangen. Het probleem lijkt opgelost. Ik hou jullie op de hoogte.

Alvast bedankt voor de moeite.:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.