Ga naar inhoud

Upgrade

Airandius

Aanbevolen berichten

Ah dus ik kan er ook gewoon een 1Gb kaart bij stoppen en dan pakt mijn systeem het alsnog naast mijn 3Gb? Nice =D

In dat geval ga ik wel voor een 4890, dan moet ik dus wel mijn nVidea drivers weg halen.

In welke volgorde doe ik dat? Uninstall nVidea, install ati, vervang kaart? Of eerst kaart vervangen en dan uninstall?

Verder zal ik wel wat hulp nodig moeten hebben met het vervangen van de kabels. Daar kom ik later wel mee mocht het niet lukken. =)

En ik koop geen nieuwe OS want dan word de upgrade mij te duur en kan ik net zo goed een nieuwe PC kopen wat ik gepland heb voor over een jalfjaar of jaar zelfs. =)

De OCZ StealtXstream 500W is toch niet groter dan mijn huidige PSU toch, want anders past het niet. =)

http://www.azerty.nl/8-1073-58761/ocz-stealthxstream-voeding-.html

De OCZ StealtXstream 500W heeft wel genoeg pins ofzo voor de Ati 4890 toch? Ik heb daar geen verstand van.

Past de 4890 wel op de plek van een 9600?

Is deze goed? En waarom is de tweede link duurder, het is toch precies hetzelfde?

http://www.azerty.nl/8-970-227146/club-3d-hd-4890-grafische-ad.html

http://www.azerty.nl/8-970-237740/club-3d-hd-4890-grafische-ad.html

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je verwijderd de drivers van n-vidia,vervolgens sluit je pc af en vervang je de kaart,

daarna start je terug op en windows zal de standaard drivers instaleren voor de nieuwe kaart.

Als dat gebeurd is dan instaleer je de meegeleverde drivers van de kaart.

Ik zou geen club3d kaart nemen,kies eerder voor XFX of Saphyre.

De voeding heeft maar 1- 8pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel en uw kaart heeft 2x6 pins nodig.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best na het deinstalleren van de Nvidia drivers nog eens een programmatje laten lopen.

Dit heet "Driversweeper", anders blijven er restjes van de drivers over en dan werken de ATI drivers wat minder.

Club3D is geen slechte keus, ze besparen niet op onderdelen.

Het is alleen wat goedkoper, want ze leveren geen software enzo mee.

De HD4890 is 24,6 cm groot, ik weet niet of dat past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook driversweeper gebruiken dan.

Is het software dat ze meeleveren belangrijk of niet? Als het niet belangrijk is ga ik wel voor de goedkopere Club3D.

Over de afmetingen weet ik nog niet, ik zal mijn kaart eens meten en hoeveel ruimte er dan nog over bij is. Anders kan ik nog wel voor de 4780 gaan, die is minder lang als het goed is?

En een voeding past altijd toch? Wil wel weten of mijn nieuwe voeding zonder problemen past.

Ik heb vandaag trouwens ook getest over de voeding daadwerkelijke ruit kon, dit was mijn eerste keer dat ik aan mijn moederbord zat. Ik haalde alle draden weg en schroeven om te kijken. het kon inderdaad.

Nadat ik alle draden weer bevestigde en mijn computer opstarte deed die dat echter anders. Hij begon over de BIOS settings en bracht mij naar mijn BIOS waar ik op exit drukte, settings opsloeg en verder kon.

Vervolgens moest mijn computer in Vista alle drivers opnieuw installeren voor hardware wat die deed en herstarte en toen ik opnieuw opstarte kreeg ik ineens een nieuwe opstart scherm van Asus P5K waar ik nar de bios kon als ik op een knop drukte. Dit had ik eerder nooit (bios was afgesloten door norrod ofzo?).

Is dit erg? mijn pc loopt echter nog wel prima.

EDIT: De 4790 past in de lengte er wel in. Maar de verbinding en afstand van mijn moederbord blijft hetzelfde toch? (Dus het PCI-E slot, er zit nu 1cm ongeveer tussen mijn GPU en het moederbord, dat blijft toch altijd zo? Want er zit iets op mijn moederbord 2-3 cm van mijn huidige GPU en dat past nog net binnen die cm maar als de 4890 dichterbij is dan lukt dat niet.

EDIT2:

Er zit een kleine heatsink onder mijn huidige GPU, ik weet niet of deze in de weg zit voor een 4870/4890 omdat deze groter is ook in breedte (van 2cm naar 4cm).

Stel hij zit niet in de weg, maakt het dan uit dan mijn gpu er mss 1mm boven hangt? Ik kan mijn vinger wel gewoon op de heatsink plaatsen tijdens het draaien van mijn pc voor een paar uur, gok dat het 25 graden is.

Hieronder 3 foto's. Het is dat gouden vierkant ding. De 3e foto laat zien hoeveel verschil er zit tussen gpu en die heatsink, de 4870 of 4890 zitten er dus bovenop. (Met 2 cm verder.)

EDIT3: Nog een keer voor de zekerheid (ik weet dat ik mss wat doorvraag) maar je weet zeker dat vista home premium 32bit mijn volledige 4Gb ram gebruikte (3Gb van pc en 1GB van GPU) ook al heeft het een limit van 3.5Gb? Die limit geld dus niet voor de GPU? Wil het echt zeker weten.

Hoorde ook dat ik maar 2GB van mijn 3GB kan hebben met 32bit vista als ik een 1Gb GPU heb. Klopt dit ook?

[ame=http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=91260]32 bit vs 64 bit: How it relates to video cards - techPowerUp! Forums[/ame]

post-6981-1417703904,1914_thumb.jpg

post-6981-1417703904,2713_thumb.jpg

post-6981-1417703904,3189_thumb.jpg

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geheugen van een GPU staat volledig los van het systeem geheugen.

Dus of u nu een GPU hebt met 1Gb of een GPU met 512Mb dat maakt niets

uit voor uw systeem geheugen.

Als u 4Gb systeem geheugen hebt zal een 32bit versie van windows daar

inderdaad maar iets van een 3.5Gb van gebruiken terwijl een 64bit versie

de volle 4Gb gaat gebruiken.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine kopere koeler (heatsink) is de koeler van de Southbridge, deze worden niet echt warm (40-50° max).

Het blijft gewoon hetzelfde, dus dat past zonder problemen, zeker niet met zo'n super klein ding.

En geen zorgen maken over 32 bit en gamen enzo met die GB limieten.

Het werkt gewoon allemaal prima, geen zorgen maken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.