Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds afgelopen maandag 23 Nov. een nieuwe laptop gekocht.

Ik ben bezig met een ovt scanner PROLECTRIX EV0017AWDIR dia's te scannen naar mijn computer met windows xp, maar wil dit nu met de laptop doen. Ik krijg de scanner echter niet aan de praat, maar kan ook nergens een driver vinden. Wie weet raad? groeten opajopie

Geplaatst:

hoogst waarschijnlijk zal je die niet meer kunnen gebruiken, misschien helpt het je te mailen naar de producent van de scanner, misschien weten zij u wel een driver aan te bieden

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dezelfde scanner (maar dan te leen) en heb windows 7. krijg hem ook niet aan de praat.

De producent heeft een een-pagina website en dus is er niets te vinden.

Als iemand de oplossing heeft hoor ik graag.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Laat windows 7 het apparaat zoeken. Hij gaf aan geen besturingsapparaat/driver geïnstalleerd en laat W7 daarna op de cd een besturingsprogramma/driver zoeken. Dat werd gevonden en daardoor heb ik de Prolectrix scanner aan de praat gekregen. Bij "normaal" installeren lukte het niet de scanner te laten werken. Via internet, of via de fabrikant heb ik verder niets kunnen vinden.

aangepast door Karveel
Geplaatst:

Voor iedereen die gereageerd heeft voor de driver: bedankt voor de moeite. Ik heb ondertussen een andere Diascanner gekocht die ook onder windows 7 werkt. De andere heb ik terug kunnen brengen naar de winkel en kreeg mijn geld terug.

Opajopie.

Geplaatst:

Beste allemaal, De scanner is bekend onder vele handelsnamen. Ik heb er zeker 5 gevinden, maar uiteindelijk is het hetzelkfde apparaat. OVT maakt de lenzen maar heeft geen goede drivers voor win 7 op hun site staan.

Ik kwam op www.unovia.net omdat zij dezelfde scanner onde rhn naam verkopen en onder hulp kun je bij installatieproblemen een driver vinden die werkt. Doe precies wat er staat en je krijgt hem aan de praat.

Ik scan gewoon in via picasa 3. Kies OVT scanner bij importeren.

Als je via Arcsoft scant is mijn ervaring dat de scans donker worden en de belichting moeilijk aan te passen is. Via Picasa gaat dat een stuk beter. Ik heb er al een aantal ritsen dias opzitten.

Veel succes.

Geplaatst:

hallo

ik heb een problem met install van usb oc camera mijn bestuuringsyeteem is windows 7 ultimate 64 bits de problem die can niet mijn web cam find

GR

KASBAT

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.