Ga naar inhoud

Tablets

Airandius

Aanbevolen berichten

Je kan zoiets nagenoeg vergelijken met de muis.

Als je met de muis tekent in Photoshop dan is het heel moeilijk om iets rond te tekenen vanwege het feit dat de muis moeilijk beweegbaar is.

In plaats van de muis hebt je een pen.

Je werkt zoals je op papier met de stylo schrijft maar dan op tablet.

Het verschil is dat je niet op papier doet maar rechtstreeks op de beeldscherm.

In het begin is wel een gewennigheid nodig om goed mee te werken maar als je wat oefent dan kan je heel mooi tekening maken.

Aansluiting is gewoon om USB poort. De pen is draadloos.

Wacom is niet goedkoop maar is wel een van de beste.

Zelf hebben we deze.

De prijs hangt voor een groot deel van de grootte.

Je hebt van B5 tot A3

Of anders gezegd vanaf halve afdruk A4 papier tot 2 afdruk A4 papier grootte.

Zal ik u een slim idee geven?

In de handel is er ook kleurloos A4 formaat om af te drukken.

Je leg die op een foto of zo en met een stift tekent je dat en dan legt je dit op de tablet en teken nu met de pen.

En je wordt dan een Rubens de meesterschilder:D

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, nog een laatste vraag over resoluties.

Ik gebruik graag grote documenten (4000x2000 pix bijvoorbeeld) zodat de details makkelijk zijn te tekenen.

Stel ik koop eentje van 200 bij 150mm, dan werkt het toch gewoon met alle resoluties die mijn documenten gebruiken toch?

En als ik inzoom bijvoorbeeld, dan heeft dat ook effect op waar ik teken met de tablet toch? =)

Ben nog niet helemaal zeker over hoe het dus in zijn werk gaat. :3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de tablet zelf kan je niet inzomen wel op de scherm.

Dus op tablet tekenen en komt dat direct op scherm en dan kan je inzomen en gewoon verder tekenen op tablet terwijl het ingezoomd is.

4000x2000pxi is erorm groot.

Ik ken niet direct een scherm van die formaat maar dat moet minstens 25 inch of groter scherm zijn.

200 bij 150mm = B5 formaat en dus vrij klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er niet zulke schermen zijn, ik bedoel dat als ik bijvoorbeeld een photshop document maak dat ik begin in een resolutie van laten we zeggen 4000x2000 en dat ik het na de groffe lijnen en detailes om dan te verkleinen naar 2000x1000 (dus ik werk vooral op een document groter dan mijn scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.