Ga naar inhoud

base internet en kabel telenet

nicodemus

Aanbevolen berichten

Een korte vraag: Op het ogenblik zijn wij zowel voor kabeltelevisie (analoog) als voor internetverbinding bij Telenet. Is het mogelijk om enkel voor internet bij base te gaan, wij wensen ook geen digitale televisie maar gewoon onze analoge aansluiting te behouden.

Heeft iemand een antwoord?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Base gebruikt telefoonlijn voor internet en Telenet is dat kabelnet.

Je kan perfect van Telenet naar Base gaan.

Je kan enkel voor TV bij Telenet zijn.

Digitaal TV is nu de norm want analoog verdwijnt overal.

Dus als je vroeger analoog had dan verandert er niks.

Wel kan je niet meer via de antenne analoog TV hebben.

Waarschijnlijk bedoeld je digibox.

Dergelijk abonnement kan u altijd opzeggen en toch TV hebben.

Je betaald wel maandelijks een bijdrage van ongeveer 25 euro naargelang de regio.

Ik zelf heb ook TV van Telenet en heb geen digibox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hetzelfde van plan, Telenet naar Base. Telenet heeft anno 2009 nog steeds datalimieten van in de jaren 90 en ben het meer dan beu. Ik hoor wel veel geklaag over zowat alle ADSL abonnementen, vandaar dag ik het heb uitegesteld. De AUP van Base (tele2) is wel vrij onduidelijk. Heel concreet, als ik 'ongelimiteerd' (ze cappen hun download speeds wel maar ok) download een volle maand en ik kom aan een 175GB, gaan ze dan zeuren bij Base of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet is hier duidelijk.

Zoveel download en upload mag je.

Bij Base en vergelijkbaar provider die ongelimiteerd werken is het zo:

Gemiddelde download / upload is bijvoorbeeld 75 Gb

Als jij dan ver boven die gemiddelde ben dan kan Base uw abonnement opzeggen of je krijgt een waarschuwing. Dat staat ook op site.

Anderzijds zegt u Telenet ouderwets is op gebied van download.

Wel In België zal het ook komen zodra er een duidelijk wet is.

In Frankrijk is het zo wie abnormaal download krijgt een waarschuwing en negeert je het dan wordt internet afgesloten.

In Nederland zal dat binnenkort heel waarschijnlijk ook gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.