Ga naar inhoud

Partitie

ighor001

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb mij in de Aldi de nieuwe medion MEDION AKOYA P7330 D (MD 8852) gekocht. Het eerste wat ik wou doen is een nieuwe partitie maken op de harde schijf. De reden hiervoor is als je eenmaal je windows 7 opnieuw wil of moet installeren alles verloren gaat op deze schijf. 890 GB.

Een nieuwe partitie (volume) maken lukt niet omdat er reeds 4 zijn, en dit is het maximum.

1: 100 MB systeem partitie

2: 890 GB Boot partitie

3: 40 GB Recover partitie

4: 1 GB OEM partitie

Nu heb ik ook het volume op de boot proberen verkleinen en dit aan de recover partitie toevoegen, maat dit kan dus niet.

Mijn vraag is of ik deze partitie (recover) mag verwijderen, ik heb tenslotte een recover CD, en dan een lege partitie (volume) aanmaken.

Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van Medion,

maar daar kreeg ik als antwoord dat ik dit beter niet zou doen omdat ik dan problemen zou kunnen krijgeni ndien ik ooit zou moeten de recover gebruiken, teninste dat dacht hij.

Iemand die me hier kan helpen?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is of ik deze partitie (recover) mag verwijderen, ik heb tenslotte een recover CD, en dan een lege partitie (volume) aanmaken.

Ik heb contact opgenomen met de klantendienst van Medion,

maar daar kreeg ik als antwoord dat ik dit beter niet zou doen omdat ik dan problemen zou kunnen krijgeni ndien ik ooit zou moeten de recover gebruiken, teninste dat dacht hij.

Op de recover partitie staat waarschjinlijk een image van je systeem zoals het was bij het verlaten van de fabriek.

Het kan best zijn dat op de recover cd enkel de tools staan die je nodig hebt om je op te starten en je systeem te herstellen vanaf de recover partitie.

In dit geval is het inderdaad niet aan te raden om de recover partitie te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Thunderknight

Hallo,

Idem als de vraagsteller heb ik een zelfde PC gekocht als hij.

En idem heb ik hetzelfde probleem.

Je kunt de partitie verkleinen, maar de niet toegewezen ruimte die ontstaat kun je op geen enkele manier gebruiken om er een andere partitie te maken.

Na wat graaf werk, kwam ik dit tegen.

Windows/systeempartitie verkleinen i.g.v. een recovery-partitie

Dit houdt in dat men nogal wat werk heeft.

Dit is toch iets waar een oem bouwer rekening moet houden.

Wie wil nou een systeempartitie van 930 Gb?

Ik ga dat doen wat in de link staat.

Succes.

Update:

Niet gedaan wat in de link stond.

Vond een andere oplossing, maar dan was ik alles kwijt wat image betreft.

http://pcsupport.about.com/od/operatingsystems/ss/windows-7-clean-install-part-1.htm

Deze voor zover uitgevoerd dat ik nu 4 partities heb, resp. 100MB, 50Gb, 400+ en 400+.

op de 50 Gb is windows 7 geinstalleerd.

Daarna de nieuwste drivers geinstalleerd en verdere persoonlijke instellingen.

Kortom voor mij is het opgelost.

Draait als een zonnetje, recovery heb ik dus niet meer van medion.

Een image gemaakt en de updates en nieuwste drivers erbij gestopt.

Nogmaals succes.

aangepast door Thunderknight
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.