Ga naar inhoud

waar best range extender plaatsen

olaf

Aanbevolen berichten

Ik heb sedert enkele maanden mijn router "d-link dir300" ,ben daar heel tevreden over,tot gisteren ik in mijn garage ,die ongeveer een 20 tal meter verder (buiten) staat. Geen verbinding meer kon maken,nochtans ging dit zonder probleem, Niet dat het signaal groot was , maar was genoeg.nu moet ik met men laptop gewoon buitenstaan om verbinding te hebben.

Nu zou ik mij een range extender kopen om mijn signaal te vergroten. normaal zet je best een range ,ergens ertussen .maar aangezien dat buiten is vraag ik me af of dit wel nodig is om mij dit te kopen. Had ook al zitten denken om een utp te leggen naar mijn garage. maar zou al snel een 35 meter geraken om hem deftig te leggen.

grtz Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Range extender plaats je in de garage in de stopcontact.

Maar alvorens te kopen kan je misschien uw signaal verbeteren.

Standaard wordt normaal G/N geselecteerd.

Deze zou je kunnen zetten op enkel N dus de hoogste stand.

Je kan dat vinden in router bij wireless / SSID

Daar kan je de signaal vergroten.

Het kan ook nuttig zijn om de kanaal te wijzigen.

Ik zelf heb op kanaal 7 gezet omdat de draadloos telefoon kanaal 6 gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist gedaan, heb hem nu op 54 gezet,alhoewel hij op automatic(best) stond .300mbps gezocht maar niet gevonden.

Juist efkes gaan zien in garage , maar niks verbinding.

Het rare is gewoon tot voor kort had ik verbinding maar nu niks meer. er zijn in ieder geval geen nieuwe verbindingen bijgekomen in de geburen. of zou het kunnen dat een babyphone er voor iets tussen zit,want er is hier een heuse babyboom aan de gang in onze straat.zijn wel allemaal aleenstaande huizen.

grtz Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 is te laag en dan kan je beter op automatic(best)zetten.

Babyphone gaan via de stroomnet als ik mij niet vergist en geven geen signaal.

Dan kan je beter een Range extender kopen.

Je kan ook powerline kopen mits de stopcontacten op dezelfde fase draad bevindt.

D-link heeft zoiets ook

Je steek dat bij de router ergens in de stopcontact en verbindt dat met de router en in de garage zet je nog een en met netwerkkabel verbindt je dan met de computer.

Ik zou wel voor 200 Mbps type nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me dus de D-link DWLG710 aangeschaft. want men garage zt niet op dezelfde fase als in huis.

Nu heb ik dat al geprobeerd te instaleren, maar lukt niet echt .

Had verbinding op men laptop maar niet meer op vaste pc .

De quick install ,is vrij onduidelijk.ben ook geen echte kenner, router instaleren dat gaat , maar de volgende stap is blijkbaar nog iets anders .

grtz Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open uw browser en typ 192.168.0.30

Typ admin en wachtwoord leeg laten

Klik ok

Klik op wizard

Geef als ip adres dit: uw router IP adres maar dan de laatste cijfers 240

Bijvoorbeeld: router heeft als IP adres 192.168.2.1 dan moet je zo invullen 192.168.2.240

Subnet mask: normaal gezien is dat 255.255.255.0 soms 255.255.0.0 (Kijk in router)

Gateaway = ip adres van router. Normaal gezien 192.168.2.1 of zo.

Klik oK

AP name = zo laten

SSID = geef een duidelijk naam voor DWLG710 zodat je dit naam kan zien in uw netwerk.

Channel: kies dezelfde channel als de router.

Beveiliging: dat mag je doen maar moet niet.

Bij Admin

Hier kan je wachtwoord opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.