Ga naar inhoud

verschil in xp bij installeren programma

rudi d.

Aanbevolen berichten

heb hier iets raar voor.

Het installeren van een (oud) programma geeft wat problemen.

Het betreft de software die bij een cnc machine hoort welke beveiligd wordt door een sleutel die op de parallelle poort zit.

Installeren programma en driver sleutel is geen probleem, maar blijkbaar wordt sleutel niet herkend. Dan kan je het programma enkel in demo versie gebruiken en kan je niet linken naar machine.

Ik dacht dat het aan XP lag (draaide voorheen op W2000), maar na een test op een andere pc met XP (met dezelfde 32bit uitvoering) blijkt dat het programma daar wel draait. Daar gaat m'n theorie van XP.

Heb ondertussen al eens wat bestanden van ene naar andere pc gezet, al eens terug af en geherinstalleerd terwijl norton en firewall uitgeschakeld zijn.

Maar wil niet lukken.

Op de sleutel zit nog een printer aangekoppeld welke werkt, dus de parallelle poort is ok.

Iemand een tip wat ik nog kan proberen?

Rudi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bi-directioneel betekende met elkaar praten en dus van computer naar machine en van machine naar computer.

Ik gebruik parallelle poort al jaren niet meer en dus kan ik ook niet meer weten hoe je Bi-directioneel moet instellen.

Je zou met de rechtermuisknop op eigenschappen moeten klikken en daar ergens kijken of het zo is ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.