Ga naar inhoud

windows live messenger 2009 slaat spontaan vast of valt ineens weg

ruud jansen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele weken Windows Live Messenger 9 op mn pc geïnstalleerd.

Maar soms valt deze spontaan weg!

Ik heb WLM reeds verwijderd via configuratiescherm en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft bestaan.

Vervolgens met Revo Uninstaller WLM verwijderd, CCleaner gedraaid en MSN opnieuw geïnstalleerd" maar probleem blijft bestaan.

Terug naar WLM 8.5 is geen optie, aangezien ik op een gegeven moment nog alleen de keus had om WLM 9 te installeren (ik kon alleen "ja"' aanvinken, bij aanvinken van "nee" kon ik niet meer op WLM).

Ik gebruik trouwens een patch op de pc waarmee ik meerdere WLM's tegelijk kan laten "lopen" maar ik kan mij niet voorstellen dat dit er wat mee te maken heeft omdat ik deze ook gebruikte bij de vorige WLM (8.5) n toen viel WLM nooit weg.

Zowel "WLMUniversalPatcherPlusPlus" als "A-Patch143b3_WLM9" zijn veel gebruikte patches zodat ik me niet kan voorstellen dat beiden niet functioneren in combinatie met WLM9 (versie 2009: 14.0.8089.726.

Voorts vind ik het vreemd dat ik op internet niets hierover tegenkom! Als WLM9 idd niet compatible zou zijn met deze patches, zouden er toch veel meer mensen problemen mee moeten hebben.

Daarom vrees ik dat er iets anders aan de hand is...

Maar wat?

Iemand een idee?

Na het vastlopen van WLM9 vanmorgen kreeg ik gisteren de volgende foutmeldingen (misschien dat iemand hier wat mee kan):

- Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 14.0.8089.726, vastgelopen module: , versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

- Vastgelopen toepassing: msnmsgr.exe, versie: 14.0.8089.726, vastgelopen module: kernel32.dll, versie: 5.1.2600.5781, vastgelopen op: 0x00012afb.

- Fout-bucket 1420952668.

Alvast bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Ruud

Gebruik jij Bitdefender 2010 op je PC

Of het programma HiYo

Of nvidia forceware network manager.

Dit zijn allemaal programma's die een conflict hebben met WLM 9.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ruud

Als test kunnen we het volgende eens proberen:

Windowstoets + R

Kopieer & plak (of typ) in het tekstvak Uitvoeren: services.msc

Zoek nu de Service SSDP Discovery

Rechtsklik op de service en kies voor Eigenschappen

Klik op de knop Stoppen ,

Bij Opstarttype: zet je de Service op Uitgeschakeld

Klik op Toepassen & OK

Herstart je PC, en probeer eens uit of dit verandering brengt.

Als WLM 9 opnieuw vastloopt,

kan je de Service terug Opstarten en op Automatisch zetten.

Angel

aangepast door Angel_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.