Ga naar inhoud

internet verbinding met ubuntu lukt niet

joz.

Aanbevolen berichten

ik kan bellen en internetten op het zelfde moment. ik gebruik momenteel 8.04 daar die nederlandstalig is. ik spreek geen engels.

maar als ik op internet kan ,kan ik misschien de engelse versie

van 9.04 in het nederlands omzetten.dat is alvast voor later.

ik zou zeer tevreden zijn moest ik met 8.04 op het net geraken.

dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer het volgende:

Het kan makkelijker voor je zijn als je deze uitleg uitprint. Je hebt twee bestanden nodig.

Download dit bestand. Let er op dat je het recentste neemt(27 juni 2006). Plaats het bestand op een usb-stick of cd-rom.

Het tweede bestand is alcaudsl.sys. Werkt de modem wel goed onder Windows? Zo ja, zoek dan dit bestand in je windows en kopieër het ook op een usb-stick/cd-rom. Vind je het niet, dan kan je het nog downloaden.

Start Ubuntu op en plaats de usb-stick/cd-rom in de pc.

Zoek beide bestanden die je daarnet hebt gedownload en sleep ze naar je bureaublad.

Open de terminal(Toepassingen -->Hulpmiddelen -->Terminal)

Als je in de terminal bent, zal er waarschijnlijk het volgende staan

jenaam@jenaam-desktop:

Typ: sudo su en druk op enter. Er zal nu iets verschijnen als: root@rootdesktop.

Typ nu cd Bureaublad (met hoofdletter!)om naar je bureaublad te gaan en druk op enter.

Typ nu ls en druk op enter.Je zal nu een overzicht krijgen van de bestanden die op je bureaublad staan. Eén van die bestanden is: speedtouchconf-27-Jun-2006.tar.gz

Typ nu tar xzvf speedtouchconf-27-Jun-2006.tar.gz druk op enter. Het bestand zal worden uitgepakt.

Typ cd speedtouchconf-27-Jun-2006

Ga nu terug naar je bureablad, maar sluit de terminal niet!. Sleep het bestand alcaudsl.sys in de map speedtouchconf-27-Jun-2006 (dus zonder de tar.gz).

Ga nu terug naar de terminal en typ: ./speedtouch.sh en druk op enter. Je zal nu een lange tekst zien verschijnen.

Als alles is gelukt zou je modum nu moeten werken in Ubuntu.

Let er op dat wanneer ik iets met een hoofdletter heb geschreven, je dit zo dient over te nemen in de terminal. Anders werkt het niet.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

sudo(staat tussen rechte haken) password for Jozef:

Geef je paswoord in dat je hebt ingesteld bij de installatie van ubuntu en druk op enter. Tijdens het typen zal je paswoord niet op het scherm verschijnen!

Als sudo su niet moest werken, probeer dan eens gewoon sudo of enkel su.

Moest het dan nog steeds niet werken doe dan het volgende: open terminal en typ cat /ect/hosts

Post de tekst die je te zien krijgt in je volgend bericht.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet het bestand nog worden aangemaakt. Normaal heb je het niet nodig, maar het kon ons wel aantonen waarom "sudo su" niet werkt.

Heb je die sudo su of sudo nog eens geprobeerd?

Moest het nog steeds niet werken, sla dat deel dan over. Misschien werkt het zo ook wel. Download dus gewoon beide bestanden en begin bij het deel van "cd Bureaublad"(zie bericht 12)

Typ nu cd Bureaublad (met hoofdletter!)om naar je bureaublad te gaan en druk op enter.

Typ nu ls en druk op enter.Je zal nu een overzicht krijgen van de bestanden die op je bureaublad staan. Eén van die bestanden is: speedtouchconf-27-Jun-2006.tar.gz

Typ nu tar xzvf speedtouchconf-27-Jun-2006.tar.gz druk op enter. Het bestand zal worden uitgepakt.

Typ cd speedtouchconf-27-Jun-2006

Ga nu terug naar je bureablad, maar sluit de terminal niet!. Sleep het bestand alcaudsl.sys in de map speedtouchconf-27-Jun-2006 (dus zonder de tar.gz).

Ga nu terug naar de terminal en typ: ./speedtouch.sh en druk op enter. Je zal nu een lange tekst zien verschijnen.

Als alles is gelukt zou je modum nu moeten werken in Ubuntu.

Let er op dat wanneer ik iets met een hoofdletter heb geschreven, je dit zo dient over te nemen in de terminal. Anders werkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag jurgen

ik heb sudo eens geprobeerd en kreg het volgende:

sudo:unable to resolve host jozef-desktop,dan nog eens geprobeerd en dan kreeg ik" password for jozef".

maar ik zal nu eerst proberen vanaf "cd Bureaublad"

ik laat het je weten. dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben begonnen aan "cd Bureaublad",bij het intypen

van tar xzvf speedtouch enz......kreeg ik de melding:

tar:speedtouch-27-Jun-2006.tar.gz:Functie open()is mislukt:bestand of map bestaat niet

tar: fout is niet herstelbaar--tar sluit nu af.

tar:child returned status 2

tar:uitgestelde afbreking na eerdere fouten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.