Ga naar inhoud

internet verbinding met ubuntu lukt niet

joz.

Aanbevolen berichten

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• 5 weken later...

Ik heb alle reacties nog eens snel bekeken en wat samengevat. Het is toch nog een ganse boterham geworden mijn post :-). Je kan dus best volgende tekst uitprinten zodat je alles goed kan volgen.

Let er op dat je alle instructies goed volgt en geen stappen overslaat. Als er staat dat je iets moeten typen, moet je dit letterlijk overnemen. Let dus vooral op bij hoofdletters en spaties!

Ik heb je de vorige keer twee bestanden/mappen laten downloaden: alcaudsl.sys en e map dspeedtouchconf-27-Jun-2006. Verwijder deze. We gaan immers opnieuw beginnen :-).

Je hebt de twee bestanden die je daarnet hebt verwijderd terug nodig.

Gebruik voor het downloaden een pc met werkende internetverbinding

Download dit bestand. Let er op dat je het recentste neemt(27 juni 2006). Plaats het bestand op een usb-stick of cd-rom.

Het tweede bestand is alcaudsl.sys. Werkt de modem wel goed onder Windows? Zo ja, zoek dan dit bestand in je windows en kopieër het ook op een usb-stick/cd-rom. Vind je het niet, dan kan je het nog downloaden.

Start Ubuntu op en plaats de usb-stick/cd-rom in de pc.

Zoek beide bestanden die je daarnet hebt gedownload en sleep ze naar je bureaublad in Ubuntu.

Dubbelklik op het bestand speedtouchconf-27-Jun-2006.tar.gz. Een nieuw venster zal openen. Druk daar op de knop "uitpakken". Selecteer aan de linkerkant "bureaublad" als doel en klik daarna rechtsonderaan op uitpakken.(zie afbeelding). Er zal nu een nieuwe map op je bureaublad verschijnen: speedtouchconf-27-Jun-2006. Open deze map.

Ga nu terug naar je bureaublad en sleep het bestand alcaudsl.sys in de map speedtouchconf-27-Jun-2006

Open de terminal. Dit doe je via Toepassingen --> hulpmiddelen--> Terminal.

De terminal vertrekt standaard vanuit de homemap. Typ daarom: cd Bureaublad en druk op enter.

Typ nu: cd speedtouchconf-27-Jun-2006 en druk op enter.

Typ: ./speedtouchconf.sh en druk op enter. Je zal nu een lange tekst zien verschijnen.

Sluit de terminal niet!

Scroll naar beneden naar het gedeelte waar allerlei cijfers onder elkaar staan. Onder de tabel zal volgende vraag staan vermeld: please type your vpi and vci numbers.

Typ: 8 35 (met spatie tussen 8 en 35), druk op enter.

Je zal nu de vraag krijgen om je isp login te typen

typ je login die je hebt gekregen van je provider. bijvoorbeeld: roomsausje@internetprovider.be Druk op enter.

Typ daarna je wachtwoord(van je provider) in en druk op enter.

Je zal nu een overzicht krijgen van je gegevens.

Typ nu y en druk op enter.

Daarna zal er terug een tekst verschijnen. Uiteindelijk zal opnieuw een vraag gesteld worden.

Typ y en druk op enter.

Normaal zou vanaf nu je verbinding wel moeten werken. Als dit niet werkt is er nog een laatste oplossing: Ubuntu verwijderen, opnieuw installeren en dit alles volledig opnieuw uitproberen. Het kan immers zijn dat er ergens resten zijn blijven staan van een vorige poging. Als dit uiteindelijk ook niet werkt, is het onbegonnen werk om deze modem aan de praat te krijgen in Ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Jurgen,ik heb nogmaals een poging gedaan,ik denk dat dit mijn laatste is,en ik krijg nu hetvolgende:

ik heb mijn isp login en mijn wachtwoord ingegeven en bevestigd met y,en ik krijg nu volgende tekst:

are these correct ? antwoord y en daarnakrijg ik:

no further user interaction is required.

configuring Speedtouch driver ....

software configuration -failed.

please check /tmp/speedtouch.config.txt for errors.

bedankt voor alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

configuring Speedtouch driver ....

software configuration -failed.

please check /tmp/speedtouch.config.txt for errors.

Dan vrees ik dat de drivers die ik je heb gegeven niet blijken te werken of althans niet goed. Wel vreemd dat het je wel al eens is gelukt.

Voor draadloze netwerkkaarten bestaat de oplossing Ndiswrapper, waarbij je de windows drivers kan installeren in Ubuntu. Voor gewone modems heb ik dergelijk alternatief nog niet gevonden :sad .

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn :-).

Hier kan je wat meer informatie vinden over de verschillen. Eigenlijk is een router het best geschikt voor de situatie waarin je meerdere pc's hebt die gebruik maken van je internetaansluiting.

Ik misschien toch nog een oplossing gevonden:

Download dit bestand. Breng het via een usb stick over naar Ubuntu. Sleep het van de usb-stick naar je Ubuntubureaublad.

Open de terminal.

De terminal vertrekt standaard vanuit de homemap. Typ daarom: cd Bureaublad en druk op enter.

Typ gunzip scanModem.gz en druk op enter.

Typ chmod +x scanModem en druk op enter.

Typ ./scanModem en druk op enter.

Op je bureaublad zullen nu een aantal bestanden staan. Een van die bestanden heeft de naam modemdata.txt

Kan je dit bestand even als bijlage bij je volgend bericht plaatsen?

Hier kan je lezen hoe je een bestand aan je bericht toevoegt.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.