Ga naar inhoud

Sticky opbouw harde schijf + must have programma's?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stel: je hebt een nieuwe laptop, windows 7, harde schijf 500gig en je wilt hem niet ver*****n door elke twee weken dingen te veranderen.

Liefst meteen alle programma's netjes op hun plaats, goed geinstalleerd met een deftige installer (wat het organiseren/backuppen/herstellen/herformateren) makkelijker maakt.

Vraag is dus:

- Hoe deel in mijn harde schijf best in? Hoeveel stukken of stations en wat zet ik waar?

- Welke programma's moeten er voor de goede werking zeker op? (virus, installer, cleaner, antispy, enz)

Ik ken er niet zo heel veel van en leer door te doen, maar ik zou graag beginnen met een soort 'out of the box'pakket (zoals apple), goed op elkaar ingespeeld zodat ik goed kan opbouwen.

Misschien zou het handig zijn moest een pc-god daar een sticky van kunnen maken? :adore:

Bie

Geplaatst:

Ik zou het zo doen:

C:\ 100 Gb voor installatie van Windows 7 ---> ultimate neemt 15 Gb ruimte.

D:\ 75 Gb voor de software

E:\ 100 Gb voor data

F:\ voor andere dingen.

Voordeel van die systeem:

Data blijft altijd beschikbaar ook als je Windows opnieuw moet installeren.

Sommige programma in de software moet je niet opnieuw installeren.

Opgelet: een laptop heeft meestal een verborgen backup partitie.

Ik heb met Gparted alle partitie's verwijdert en opnieuw ingedeeld en geformateerd in NFTS

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.