Ga naar inhoud

Physical Memory Dump

Jackster

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik was een programma aan het installeren en plots begon mijn virusscanner allerlei boodschappen door te geven van gevonden threats waarna de computer afsloot en opnieuw opstartte. Er verscheen echter het blauwe scherm met "physical memory dump". Nu kan ik de computer niet meer opstarten, ook niet in safe mode of last configuration. Hij start altijd opnieuw op met het blauwe scherm, opnieuw en opnieuw.

Wat is er aan de hand en heeft dit gevolgen voor data die op mijn computer staan en die ik echt niet wil verliezen!! Kan deze data op een of andere manier gered worden en hoe geraak ik van het probleem af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is er iets mis met je geheugen of je register.

Je data kan misschien nog gered worden door gebruik te maken van een ubuntu live-cd.

Download ubuntu. Daarna moet je het .isobestand op een cd-rom branden en je pc opstarten vanaf deze cd-rom.

Je krijgt dan een menu te zien. Hier kies je voor "ubuntu uitproberen zonder te installeren". Eens ubuntu is opgestart kan je naar je harde schijf gaan en je bestanden kopiëren.

Aangezien je zegt dat je ook antivirus meldingen gaf, kan het probleem veroorzaakt worden door eventuele virussen op je pc.

Je kan daarom ook gebruik maken van F-secure rescue cd. Het bevat een antivirus die alle schijven op je pc scant. Als je internetverbinding nog werkt, zal de antivirus de nodige updates doen en misschien zo bepaalde virussen alsnog kunnen verwijderen.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.