Ga naar inhoud

Internetsnelheid trager dan downstream

jumbo0

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben klant van Belgacom ADSL en ik heb een probleempje met mijn snelheid. Na het uitmeten van mijn lijn (ik kan dat ook zien als ik op de modem-router inlog) zie ik dat ik een snelheid van 4640 Kbps downstream heb. Dit komt ongeveer overeen met 575 kb/s. Maar als ik download haal ik met moeite 400 kb/s, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Want eigenlijk heb ik liever die extra snelheid erbij hoor...

Alvast bedankt!

Bart

Modem: U.S. Robotics ADSL 4-Port Router

Line rate - upstream: 512 Kbps

Line rate - downstream: 4640 Kbps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ADSL verbinding haal je in de praktijk nooit de snelheid van je profiel.

Een 6 MB profiel geeft een effectieve download van 4,5 a 5 MB.

De effectieve downloadsnelheid hangt ook af van de server waarvan je download.

Als deze slechts 2 MB aankan of toelaat, zal je nooit een downloadsnelheid van 3MB halen, zelfs niet op een 6 MB profiel.

Daar kan je dus helemaal niks aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als mijn modem 4640 kbps ziet waarom krijg ik dan maar iets meer dan de helft uit mijn pc?

ADSL statistics:

ADSL

Mode: G.DMT Type: Fast Line coding: Trellis On Status: No Defect Link power state: L0 Downstream Upstream SNR margin (dB): 14.6 17.0 Attenuation (dB): 39.0 18.0 Output power (dBm): 19.7 11.9 Attainable rate (Kbps): 7584 972 Rate (Kbps): 4640 512 K (number of bytes in DMT frame): 146 17 R (number of check bytes in RS code word): 0 0 S (RS code word size in DMT frame): 1 1 D (interleaver depth): 1 1 Delay (msec): 0 0 Super Frames: 257416 257414 Super Frame Errors: 30 8 RS Words: 0 0 RS Correctable Errors: 0 0 RS Uncorrectable Errors: 0 N/A HEC Errors: 25 2 OCD Errors: 0 0 LCD Errors: 0 0 Total Cells: 47889372 0 Data Cells: 13306331 0 Bit Errors: 0 0 Total ES: 29 0 Total SES: 0 0 Total UAS: 15 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Attainable rate (Kbps): 7584 972
Dit is de maximum down en upload snelheid die je kan halen. Dit wordt bepaald aan de hand van de synchronisatie snelheid tussen je modem en de server bij je provider.
Rate (Kbps): 4640 512 K
Dit is de reele down en upload snelheid voor een server van je provider.

Deze snelheden zijn in grote mate afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding en de afstand tot de centrale.

Als je verbinding maakt met een server om een bestand te downloaden en ergens in het traject van de verbinding zit een slecht stuk of een verzadigd knooppunt, gaat je snelheid direct een stuk lager zijn.

Op speedtest kan je de werkelijke snelheid van je verbinding testen.

Doe dit enkele malen met tussenpozen van 30 minuten of 1 uur en je zal de verschillen zien. Doe ook enkele dagen na elkaar op hetzelfde uur een test.

Gebruik voor deze testen altijd dezelfde server. Je zal merken dat de snelheid ook beinvloed wordt door het tijdstip van de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.