Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een open source winkel is inderdaad een mogelijkheid zoals jürgen zegt. Je kan ook een webshop laten maken of zelf maken met behulp van PHP. Als je alleen HTML kennis hebt kun je zelf geen webshop maken. Waarbij klanten in kunnen loggen.

In jouw geval zou ik inderdaad kiezen voor een open source webshop. Het nadeel hiervan is dat je ONTZETTEND veel instellingen hebt. Voor bijvoorbeeld om via paypal te betalen, enz enz enz.

Met vriendelijke groet,

Leroy

• 2 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik zou ook eens kijken naar de open source software van magento.

Daarmee kan je relatief eenvoudig een site maken, ik heb die van mij in no-time gemaakt:

Gelieve geen reclame te maken over u zelf wegens scheding van de forumregels

aangepast door stegisoft
Reclame
Geplaatst:

haha, magento. Das een goeie. Ik ben daar op dit moment op mijn stage mee bezig om deze op te zetten. Het heeft me een maand geduurd voordat hij actief was. En nu is hij zelfs nog niet goed.

Ik liep namelijk tegen het feit aan dat de leverancier van onze producten een CSV bestand (export van Excel) opstuurt met niet de juiste informatie voor een magento webshop. En aangezien we geen zin hebben om duizenden producten toe te voegen, moesten we óf iets kopen van 200 euro wat niet alles zou kunnen wat we willen. Óf ik moest een kleine applicatie maken wat dit zou kunnen doen.

Toch maar voor de laatste optie gekozen. :P

Ik ben ongeveer een maand dus er aan bezig geweest om het CSV bestand werkend te krijgen met de magento webshop. En de extensie genaamd: "IceCat" om productinformatie van het product binnen te halen. Inclusief plaatje(s).

Na een maand werken, kwam ik erachter dat hij werkte!! ik was natuurlijk super tevreden en blij. Maar wat bleek nou, ik zat nog maar op 40% ongeveer. :-O (Er waren nu 2,5 week voorbij)

Dus ik ging verder kijken naar wat de webshop nu allemaal kon en niet kon.

Na te controleren, zag ik nog geen producten op de homepagina, ik kon de producten wel zoeken. Maar wat bleek nou, de IceCat extensie(plug-in) werkte niet. Deze had een merk nodig. Wat ik naar mijn weten had geimporteerd.... niet dus...

Dus ik zoeken hoe ik merken kon toevoegen. Na een paar uur een stukje code gevonden wat dit kon doen. En in mijn applicatie gezet. Dit duurde niet zo heel erg lang, hier ben ik maar 2 dagen aan bezig geweest.

Alle merken toegevoegd, en ja hoor! alle merken kwam in het manufacturer menu terecht. Alleen de producten hadden nog geen merk toegewezen gekregen. Dus opnieuw alle producten importeren. En JA hoor!! De icecat extensie werkte. Gelukkig weer iets klaar!! :D

Maar toen liep ik nog steeds tegen het probleem op dat ik geen producten op de homepagina had staan of in de categorieën. Dus ook hier ging ik voor zoeken, en kwam ik erachter dat producten uit het CSV bestand toegevoegd konden worden op hun Categorie ID-nummer. NIET op naam!!! dit was verschrikkelijk!!

Dus weer gezocht naar een stukje code dat categorieën op naam en zou kunnen uitlezen en alleen op naam toevoegen. Ook hier had ik iets voor gevonden en toegepast in mijn Applicatie. Nu kon ik categorieën uitlezen op naam en ID-nummer. Na veel zoeken kon ik ook producten importeren in de webshop met hun naam. hier was ik natuurlijk blij om! Maar ik was nog lang niet klaar. Want ik moest met mijn applicatie ons CSV bestand reallive aanpassen!!. Na veel zoek, denk en testwerk lukte mij dit ook, en kon ik productnamen omzetten naar product id-nummers. en deze importeren op de juiste plek in het CSV bestand. En nogmaals maar eens alle producten toevoegen. En jawel! alle producten werden netjes in de desbetreffende categorie gezet. De IceCat extensie werkt! Alleen het enige waar ik nu nog mee zit, en dan zou eigenlijk alles klaar moeten zijn. Dat is dat er een controle uitgevoerd wordt op hoofd en subcategorieën.

Wat mijn script nu doet is hetvolgende:

Mijn script controleerd of de categorie al bestaat, zo niet wordt deze toegevoegd. Je zou denken, dat hoort toch ook zo? Nee, juist niet. Het is namelijk mogelijk dat er Meerdere hoofdcategorieën zijn met een subcategorie die dezelfde naam heeft.

Nou, ik heb een beetje onze situatie uitgelegd waar wij tegenaan liepen met onze magento webshop. Die trouwens hier te vinden is (Repair IT Home page)

Voor de rest vindt ik Magento een SUPER pakket! Je hoeft geen code aan te passen om een extensie zoals paypal toe te voegen. Alles gaat automatisch.

Ik heb natuurlijk wel een klein beetje broncode moeten aanpassen omdat dit moest vanwege een paar eisen van mijn stagebedrijf.

Groeten,

Leroy

Geplaatst:

Mja,

het is en blijft natuurlijk een stuk 'gratis' software, met al zijn voordelen en nadelen.

Over het importeren kan ik niet meespreken omdat ik die van mij allemaal manueel heb toegevoegd.

het voordeel van dergelijke paketten is wel dat je een hele comunity hebt die kan meedenken in geval van problemen.

Trouwens,

Als je bezig bent met webwinkels wil ik je graag uitnodigen op men eigen spiksplinternieuw forum.

Bedoeling is om topics specifiek voor Belgische webwinkels te behandelen

aangepast door Jürgen
Reclame
  • 1 jaar later...

PC Helpforum moderator bericht:

Reclame maken voor uzelf is tegen de regels van de forum.

Daarom heb ik de tekst verwijdert.

aangepast door stegisoft
Reclame
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.