Ga naar inhoud

CPU's te warm?

Sam Buru

Aanbevolen berichten

Aangezien ik nieuw ben op dit forum, ben ik bezig met hier en daar wat te lezen. Zo kwam ik op een post uit over de warmte van CPU en GPU.

Daarin werd gesteld om Hmonitor te gebruiken. Nu heb ik dit eens gedaan en tot min grote verbazing draaien de CPU's op 61°C...De GPU heeft 57°C

Hierop heb ik de koeling eens uitgeblazen ( old fashion-style, dus met de mond ) en van ver eens met de stofzuiger over de fan en koeling geweest.

Dit helpt echter niet. De CPU's en GPU blijven zo warm draaien.

Ik wou even vragen of het kwaad kan dat de CPU's en GPU zo warm draaien? ( hoe koeler, hoe beter ) Is er een mogelijkheid om de fan sneller te laten opslaan zonder aan de hardware te komen? De fan draait precies constant, maar gaat sneller draaien vanaf een graad of 62...

Het betreft een laptop. acer aspire 7730, intel core 2 duo processor P7350 ( 2GHz, 1066MHz FSB ) en een nVIDIA Geforce 9600m GT 512MB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze temperaturen liggen binnen de grenzen hoor.

Cpu mag maximum 90°c worden dus daar zit je nog redelijk onder.

Een GPU word zo i zo al redelijk warm en zeker als je deze wat gaat belasten

dus daar zit je zeker ook nog ruim binnen de normen.

En het gaat hier om een laptop dus ook daar is het normaal dat alles een

beetje warmer word dan in een desktop PC.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hoef ik me geen zorgen te maken!

Ik heb nog vlug een ander vraagje.

Ik was gisteren nog wat aan het zoeken naar oplossingen voor de grafische kaart van de oude laptop. Zo heb ik op een engelstalig forum een verhaal gevonden over grafische kaarten 10 minuten in de oven steken op ongeveer 200°C om ze terug te laten werken...xD Heeft er eigenlijk ooit iemand op dit forum dit eens getest? Ik vind het nl moeilijk te geloven dat dit kan helpen... ( is ook niet zo gezond, met solduur op lood gebaseerd en gevuld met solvents... silica is ook niet al te best voor eten )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik op een engelstalig forum een verhaal gevonden over grafische kaarten 10 minuten in de oven steken op ongeveer 200°C om ze terug te laten werken...xD Heeft er eigenlijk ooit iemand op dit forum dit eens getest? Ik vind het nl moeilijk te geloven dat dit kan helpen... ( is ook niet zo gezond, met solduur op lood gebaseerd en gevuld met solvents... silica is ook niet al te best voor eten )

Het verhaal van een slecht werkende batterij een nachtje in de diepvries steken ken ik wel, maar dit verhaal heb ik nog niet gehoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,

ik heb net eens een nVIDIA Geforce Go 6800 in de oven geduwd : 5 minuutjes op ong 200°C.

De kaart werkt nog steeds niet volledig, al heeft het bakken precies wel iets gedaan.

Voor het bakken kreeg ik de stopfout 0x000000EA

Na het bakken : 0x00000007 ( nog steeds een hardware-fout ).

Dus het heeft iets gedaan, maar niet het verhoopte resultaat.

Ik heb net de gewone grijze koelpasta die op de CPU zat eens vervangen door de Arctic MX-2 : CPU loopt bij een benchmark nu 2 à 3 graden koeler. Raar dat pasta iets kan uitmaken.

aangepast door Sam Buru
foutje getypt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.